Títol: Ciudad educadora y patrimonio (Cookbook of heritage)
Autors: Laia Coma i Joan Santacana
Editorial: Trea, 2010
Opinió: Llibre molt pràctic i amb exemples clars de com es pot potenciar el treball del patrimoni i els diferents models patrimonials: model teatralitzat, model kit mòbil, model itinerari, model taller, model basant en la didàctica de l'objecte, model d'investigació-acció, models lúdics (jocs de rol, de pistes, de taula...), i model museogràfic amb mòduls interactius a l'aire lliure o amb sistemes de realitat augmentada.
Pàgina 24: Educar para el patrimonio significa enseñar a tomar posición sobre la utilidad, la necesidad o la urgencia de determinadas obras que dañan el patrimonio del pueblo.
Pàgina 41: sea cual sea el tipo de patrimonio al que nos referimos, en realidad su valor reside principalmente en la capacidad de emocionar, de evocar, de recordar o de agradar.
Pàgina 47: El patrimonio es la parte visible de la historia.
Pàgina 127: Educar con el patrimonio significa utilizar todo cuanto de bello, de saludable e útil nos ha llegado, con la finalidad de desarrollar nuestra mente, nuestros sentidos, nuestras emociones y nuestra visión del mundo. (...) El patrimonio de nuestra comunidad nos ayuda a identificarnos, eleva nuestra autoestima colectiva y el orgullo de ser quienes somos; sin embargo, el patrimonio <del otro> nos invita a gozar con él, a compartir desde ideas hasta sabores y, sobre todo, a respetar aquello que ha hecho felices a tantos.
SI EN VOLEU SABER MÉS...
Cartells interpretació del patrimoni
TFM sobre el patrimoni miner a infantil
Aprenentatge servei sobre el patrimoni (ApS)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada