dimecres, 24 de desembre del 2025

L'ANIVERSARI d'Andrea Bajani

 


https://periscopi.cat/llibre/antipoda/aniversari

Títol: L'Aniversari

Autor: Andrea Bajani

Editorial: Edicions Periscopi, 2025

Opinió: Novel·la curta i lleugera, però alhora carregada de retrets, disputes familiars, la cruesa d'una realitat ofegadora que no deixa pas indiferent. 

Pàgina 91: Va convertir la vida de la seva dona en un desert sense vida a l'horitzó. Només que ella era capaç de viure-hi, en aquell desert, l'única que havia manifestat una renúncia tan total, tan definitiva, a tot. 

SI EN VOLEU SABER MÉS...

https://www.elperiodico.com/es/ocio-y-cultura/libros/20251104/critica-libro-aniversario-andrea-bajani-palabras-nuevas-contra-patriarcado-122968764

divendres, 29 d’agost del 2025

EL BLOG FA 14 ANYS!

Fa 14 anys que vam obrir aquest blog per donar a conèixer la "maleta del precinema a infantil" que vam crear un grup de mestres. Recordeu que la podeu trobar al CRP de Montmeló. 

Servei Educatiu del Vallès Oriental II

C/ Nou, 34 Montmeló (08160)
a8870203@xtec.cat
93544468

Aquí teniu el TOP 5 de les entrades més visitades:


Hem tingut més de 500.000 visites. 

Moltes gràcies per seguir-nos. 

Meritxell

dijous, 3 de juliol del 2025

PROJECTE DELS DINOSAURES I4



Aquest trimestre a I4 hem fet el projecte sobre els dinosaures, projecte escollit a partir d'una votació. Cal esmentar que no va sorgir cap pregunta d'investigació i/o no la vaig saber captar quan va passar. Així doncs, vam treballar alguns d'aquests continguts: 

COMPETÈNCIES/SABERS:

  • Recerca d’informació sobre els dinosaures en petits grups.
  • Consens per decorar el racó dels dinosaures.
  • Observació, comparació i classificació dels animals herbívors i carnívors i dels ovípars i vivípars.
  • Conversa sobre les semblances i diferències dels diferents tipus de dinosaures.
  • Identificació d’algunes de les parts morfològiques de diferents dinosaures (banyes, cuirassa, escames...)
  • i dels trets físics (més ràpid, més lent i més fort).
  • Escriptura de vivències i paraules relacionades amb els dinosaures.
  • Lectura de diferents contes i llibres de coneixements relacionats amb els dinosaures.
  • Exposició i representació gràfica dels coneixements apresos.

PROPOSTES DUTES A TERME:

  • Votació del tema i creem el racó a l’aula sobre els dinosaures.
  • Classifiquem en safates els dinosaures carnívors i herbívors.
  • Visita d’un paleontòleg i resolem dubtes dels tipus de dinosaures i fòssils. Identifiquem alguns fòssils vivents (els rèptils i els ocells).
  • Canviem els dinosaures a la safata corresponent (dinosaure que porta un casc i un altre que porta una banya els passem a la safata dels dinosaures herbívors). 
  • Mirem els llibres de coneixements i contes que han portat sobre els dinosaures.
  • Creem fòssils (empremtes) amb argila (algunes es van fer malbé i els nens i les nenes les van repetir amb plastilina).
  • Construïm el nostre taumàtrop escollint el dinosaure que volem. 
  • Escolta i memorització de la cançó “el rock dels dinosaures”. 
  • Per grups cooperatius (taules) ens posem d’acord per escriure DINOSAURE en un paper i ho ensenyem davant de la pissarra. Votem i decidim en quina targeta hi surten totes les lletres de la paraula DINOSAURE. Ho estampem amb pintura en un paper.
  • Fitxa: quant medeix un TREX? Busquem informació de quant medeix un diplodocus i un TREX. Sortim al pati i ens estirem per veure quants nens necessitem per fer la mida del TREX i del diplodocus. Ho reflectim en el paper.
  • Fem una sopa de lletres: ou, meteorit i volcà.
  • Creem el producte final: el lapbook dels dinosaures (diverses sessions per decorar els sobres).

ALTRES ACTIVITATS QUE NO HEM FET: 

  • Ordenar dinosaures segons la mida de les joguines 
  • Classificar fòssils i no fòssils: tenir una safata amb glans, fulles, pals, petxines, pedres, cargols, petxines i cargols fossilitzades, 
  • bioturbacions... per veure on les classifiquen.  
  • Comparació dels fòssils i rastres amb els de l'actualitat
  • Ordenar les fotos amb les joguines dels dinosaures corresponents.

RECURSOS:

Contes de l'editorial Edebé sobre els dinosaures:



https://www.weboryx.com/es/libreria/libros-infantiles-y-juveniles/dinosaurios-y-fosiles/els-dinosaures-exploro-la-natura

https://pajarosenlacabeza.net/producto/dinosaures-cuirassats/

"El rock dels dinosaures"


VÍDEOS (no ens va donar temps de veure'ls): 


Dinosaures curiosos: https://www.youtube.com/watch?v=AcBCEdXvHqQ


Dinosaures carnívors: https://www.youtube.com/watch?v=XsX-fxQpdJ4


Dinosaures herbívors: https://www.youtube.com/watch?v=kwz339iCAnU


TITÓ: Excursió amb dinosaures: https://www.youtube.com/watch?v=ZjNVBB1dPEA

divendres, 7 de febrer del 2025

Blog en suspensió ;)

Hola!
Em sap greu, però no podré actualitzar el blog com voldria. 
Desitjo que pugueu aprofitar els recursos que he compartit aquests darrers anys. 

Moltes gràcies, 
Meritxell

diumenge, 22 de desembre del 2024

Recomanacions lectores

On podem trobar recomanacions lectores que les podem publicar a la secció de la biblioteca o enviar a les famílies per Nadal, Sant Jordi i a l'estiu?

A diferents blogs de confiança recollits per Bibliomèdia:

- El blog La invitació a la lectura d'en Jaume Centelles

Grup de treball del Garraf

 IBBYCAT Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil

- Etc. 

https://grupbibliomedia.blogspot.com/2024/12/guies-lectura-nadal-2024.html?m=1

dilluns, 2 de desembre del 2024

POESIA A L'ESCOLA

"Caminets de poesia" és una experiència poètica creada per la Vanesa Amat, la M.Carme Bernal i la Isabel Muntañá. Aquí teniu l'enllaç amb els vídeos de la ruta i també la publicació que van fer a la revista Infància (pàgina 21 de 49). 

Altres exemples de "Caminets poètics": 

https://issuu.com/escolacanserra/docs/caminets_de_poesia___lbum_de_record_da4c6151792a71

Desplegables poètics (Fundació Miquel Martí i Pol): 

https://miquelmartiipol.cat/oferta-educativa/desplegables-poetics-proposta-educativa-infants-4-8-anys/


SI EN VOLEU SABER MÉS:

http://lamaletadelprecinemaainfantil.blogspot.com/2024/06/poesia-i-tecnica-blackout.html

dijous, 28 de novembre del 2024

ÀLBUMS METAFICCIONALS II: "El libro más genial que he leído..." de Christian Voltz

 

https://www.oceanotravesia.mx/ficha-libro.aspx?id=10880

Títol: El libro más genial que he leído

Autor:  Christian Voltz

Editorial: Océano Travesía, 2011

Argument: Un divertido y muy original libro sobre una niña pirata que lucha contra sus enemigas con una pistola láser y un hombrecillo gruñón, quien súbitamente se ve sumergido en la historia.

Opinió: El llibre és de format reduït, per la qual cosa va bé a l'hora d'agafar-lo. A la coberta trobem un senyor que ja comença queixant-se i ens el trobarem al llarg del llibre acompanyat d'un fons blanc per diferenciar-ho de la història. Fins i tot, agafa "el fons blanc" per passar ràpid la pàgina, hi ha "faltes d'ortografia" guixades i el personatge que es queixa passa de format "dibuix" i evoluciona a format "objecte". Francament és un llibre divertit i original. 

http://lacoleccionista-libroalbum.blogspot.com/2013/07/lecturas-refrescantes-para-el-verano.html

SI EN VOLEU SABER MÉS...

https://jitanjafora.org.ar/recomendacion/el-libro-mas-genial-que-he-leido/

https://lecturasparatodos.blogspot.com/2012/03/el-libro-mas-genial-que-he-leido.html

https://jitanjafora.org.ar/itinerario1/cuando-la-literatura-se-mira-a-si-misma-un-recorrido-por-la-metaficcion/

https://www.canallector.com/13122/El_libro_m%C3%A1s_genial_que_he_le%C3%ADdo