Fa 14 anys que vam obrir aquest blog per donar a conèixer la "maleta del precinema a infantil" que vam crear un grup de mestres. Recordeu que la podeu trobar al CRP de Montmeló.
Servei Educatiu del Vallès Oriental II
C/ Nou, 34 Montmeló (08160) a8870203@xtec.cat
93544468
Aquí teniu el TOP 5 de les entrades més visitades:
Aquest trimestre a I4 hem fet el projecte sobre els dinosaures, projecte escollit a partir d'una votació. Cal esmentar que no va sorgir cap pregunta d'investigació i/o no la vaig saber captar quan va passar. Així doncs, vam treballar alguns d'aquests continguts:
COMPETÈNCIES/SABERS:
Recerca d’informació sobre els dinosaures en petits grups.
Consens per decorar el racó dels dinosaures.
Observació, comparació i classificació dels animals herbívors i carnívors i dels ovípars i vivípars.
Conversa sobre les semblances i diferències dels diferents tipus de dinosaures.
Identificació d’algunes de les parts morfològiques de diferents dinosaures (banyes, cuirassa, escames...)
i dels trets físics (més ràpid, més lent i més fort).
Escriptura de vivències i paraules relacionades amb els dinosaures.
Lectura de diferents contes i llibres de coneixements relacionats amb els dinosaures.
Exposició i representació gràfica dels coneixements apresos.
PROPOSTES DUTES A TERME:
Votació del tema i creem el racó a l’aula sobre els dinosaures.
Classifiquem en safates els dinosaures carnívors i herbívors.
Visita d’un paleontòleg i resolem dubtes dels tipus de dinosaures i fòssils. Identifiquem alguns fòssils vivents (els rèptils i els ocells).
Canviem els dinosaures a la safata corresponent (dinosaure que porta un casc i un altre que porta una banya els passem a la safata dels dinosaures herbívors).
Mirem els llibres de coneixements i contes que han portat sobre els dinosaures.
Creem fòssils (empremtes) amb argila (algunes es van fer malbé i els nens i les nenes les van repetir amb plastilina).
Construïm el nostre taumàtrop escollint el dinosaure que volem.
Per grups cooperatius (taules) ens posem d’acord per escriure DINOSAURE en un paper i ho ensenyem davant de la pissarra. Votem i decidim en quina targeta hi surten totes les lletres de la paraula DINOSAURE. Ho estampem amb pintura en un paper.
Fitxa: quant medeix un TREX? Busquem informació de quant medeix un diplodocus i un TREX. Sortim al pati i ens estirem per veure quants nens necessitem per fer la mida del TREX i del diplodocus. Ho reflectim en el paper.
Fem una sopa de lletres: ou, meteorit i volcà.
Creem el producte final: el lapbook dels dinosaures (diverses sessions per decorar els sobres).
ALTRES ACTIVITATS QUE NO HEM FET:
Ordenar dinosaures segons la mida de les joguines
Classificar fòssils i no fòssils: tenir una safata amb glans, fulles, pals, petxines, pedres, cargols, petxines i cargols fossilitzades,
bioturbacions... per veure on les classifiquen.
Comparació dels fòssils i rastres amb els de l'actualitat
Ordenar les fotos amb les joguines dels dinosaures corresponents.