Hola a tots/es,
podreu veure que al llarg d'aquest curs escolar us he anat penjant entrades i idees sobre possibles activitats que podeu fer relacionades amb l'ofici de jardiner/a.
Ara us porto el recull d'activitats i la plantilla del carnet de jardiner/a que he fet amb els meus alumnes (algunes activitats han quedat malament penjades....si les necessiteu, m'envieu un email). Espero que us siguin d'utilitat. I com ja sabeu, passeu i pregunteu :)
Cal esmentar que al final vam poder fer el nostre jardí ZEN amb sorra, tres pedretes blanques, una forquilla negra i una safata vermella. Vaig dubtar si agafar sal de colors (bany) pel tema dels al·lèrgics.
Cal esmentar que al final vam poder fer el nostre jardí ZEN amb sorra, tres pedretes blanques, una forquilla negra i una safata vermella. Vaig dubtar si agafar sal de colors (bany) pel tema dels al·lèrgics.
POSSIBLES OBJECTIUS
- Conèixer algunes de les característiques morfològiques de les plantes: tija, fulles, arrel, flors, pètals... i dels arbres: branques, fulles, tronc, arrels,... .
- Conèixer alguns dels elements naturals que necessiten les plantes per viure: llum, aigua, aire i sals minerals
- Identificar algunes eines de treball que utilitza el jardiner.
- Reconèixer els canvis que es produeixen des de que es planta una llavor fins que creix
- Tenir cura de les plantes.
- Ampliar el nostre vocabulari: mànega, garbell, pala, rastell, tisores de podar, ... .
POSSIBLES CONTINGUTS
Col·laboració en
les tasques del jardí i en les activitats del projecte.
Respecte per l’entorn.
Tenir cura de les
plantes.
Observació i
identificació d’algunes de les característiques dels arbres i de
les plantes.
Reconeixement dels canvis que es produeixen en el desenvolupament de la
gespa i de les llenties.
Observació del procés de
nutrició d’una planta: l’absorció
Identificació de les
eines que utilitza el jardiner i la jardinera
Participació en les
converses i en les activitats sobre els jardiners
Experimentació amb les textures,
les olors,...., de les plantes.
Realització d’un
experiment: fer germinar diverses llavors.
Construcció d’un test amb llegums i plastilina.
Adquisició
de nou vocabulari relacionat amb el tema treballat: els jardiners i les jardineres.
POSSIBLES CRITERIS D'AVALUACIÓ
Coneix algunes de les característiques de les
plantes?
Coneix
quines són les necessitats bàsiques de les plantes?
Sap
identificar algunes de les eines que utilitza el jardiner?
Té
cura de les plantes i col·labora en les tasques?
Verbalitza objectes,
roba,..., propis dels jardiners i de les jardineres?
CONTES
Si coneixeu altres contes o vídeos relacionats amb aquest projecte, m'agradaria que m'ho diguéssiu. Moltes gràcies.
Per cert, no em va donar temps de passar aquests vídeos: