dimarts, 29 de maig del 2012

PARAULES DOLCES

Quan vaig anar a la jornada d'educació emocional, vam poder veure diferents àlbums il·lustrats i materials preparats per les mestres.

A continuació, us he penjat alguns dels contes que vam veure i algunes propostes per treballar-los.

- Bernat l'amoïnat de Anthony Browne de l'editorial Fondo de Cultura Económica(2006).

El llibre "Sigues feliç"de Monica Sheenhan és genial. Està dirigit als adults i parla de les petites coses que ens fan sentir feliços. Us el recomano. I "Espero un germanet" de Marianne Vilcoq és un àlbum per treballar l'embaràs. Les seves pàgines són desplegables i es pot veure què hi ha a l'interior de la panxa de la mare a l'estil dels altres llibres que us vaig recomanar sobre l'embaràs.


PROPOSTES PER TREBALLAR DESPRÉS DE LA LECTURA DEL LLIBRE "PARAULES DOLCES":


CONTES SOBRE ELS PETONS

PARAULES DESCONEGUDES


Fer un treball amb paraules poc conegudes pot resultar molt enriquidor i ens permet reflexionar perquè aquella paraula està "deixant d'existir" i què hem de fer perquè no es perdi.

Aquí teniu un seguit de propostes per treballar paraules poc conegudes:
- Durant tot el curs escolar es pot elaborar un llibre de paraules poc conegudes i treballar-les a l'aula.
- Abans de Sant Jordi es pot proposar que CADA AULA treballi una paraula desconeguda i que es llegeixin totes durant la celebració de Sant Jordi.
- Els alumnes de CS poden buscar 10 paraules que desconeixien després de llegir cada llibre de lectura i poden fer un recull i penjar-lo al bloc de l'escola o a la revista escolar.

Teniu més propostes?
Gràcies

dilluns, 28 de maig del 2012

LA LLIÇÓ DE LA PAPALLONA

Durant les jornades d'educació emocional, la ponent ens va explicar un conte amb un missatge colpidor: cal deixar fer, acompanyar, ser perseverant i lluitar.

La lliçó de la papallona

diumenge, 27 de maig del 2012

PER QUÈ EDUQUEM?

Ahir vaig anar a unes jornades d'educació emocional i la ponent va ser la Maria Teresa Abellan que té un bloc anomenat "Educació emocional, una filosofia de vida":

I només dir que m'ha agradat molt i hem parlat de coses molt interessants.

- Per què vull/volem educar?
I han sortit respostes com: per ser feliços, per ajudar a créixer, per acceptar les diferències, per deixar imaginar la ment, per ser solidaris, empàtics, per lluitar i no amagar-nos, perquè els nens/es respectin la natura, per treballar en equip... .

- Quines diferències hi ha entre els límits i els càstigs?
El límit és preventiu i necessari. A més a més, els límits donen ordre, coherència, benestar i, en definitiva, estabilitat.  I el càstig ha d'anar acompanyant d'un moment d'ajuda: QUÈ CREUS QUE T'ESTÀ PASSANT?

- Quines diferències hi ha entre EMOCIÓ i PENSAMENT?
L'emoció és espontània i és la manifestació de com ens sentim a través dels nostres estímuls externs i interns.
I el sentiment és més llarg i ve acompanyant d'un pensament. PE: Em sento culpable perquè.... .

Així que primer hi haurà l'emoció, després el pensament i, per últim, el nostre comportament.

I un altre tema que s'ha parlat és de la comunicació: cadascú de nosaltres interpretem de manera diferent les ordres que ens diuen els altres. I una manera de posar-se a la pell de l'altre és preguntar: QUÈ HAS ENTÈS?

A més a més, unes mestres d'infantil de les escoles bressol del poble, ens han ensenyat els materials que han fet:

Butxaques missatgeres
http://emocionat2.blogspot.com.es/2012/05/butxaques-missatgeres.html 

Entre moltes altres coses.

dissabte, 26 de maig del 2012

FINAL DE CURS

Hola a tots i a totes!
Ara que aviat s'acabarà aquest curs, molts claustres de mestres pensen o ja han pensat com es farà l'acomiadament dels nois i de les noies de 6è.

Us penjo algunes propostes que he vist o que m'han comentat:
- Fer una passarel·la amb estora (si es té) perquè passin els alumnes de 6è. Això sí, mentre van passant, es diu el NOM de tal nen/a i els altres nens i nenes de l'escola van aplaudint.
- L'escenari de l'acomiadament hi pot haver penjat, cartolines amb els noms dels alumnes i alguna frase "especial": que tingueu sort,.... .
- Es passa un vídeo o power point amb imatges dels alumnes al llarg de la seva escolarització.
- Es fa un JOC DE PREGUNTES: qui va ser la teva primera tutora? I el teu primer fillol? Etc.
- Es fa una gravació on cada alumne de 6è o de l'escola, comenta com és X nen/a.

Quines altres propostes heu pensat o heu vist?

Gràcies per les vostres aportacions.

dilluns, 14 de maig del 2012

2N PREMI: LIEBSTER BLOG


Renoi!
Acabo d'obrir el correu i hi ha una altra sorpresa! La Fany ens envia el premi "Liebster Blog". Moltes gràcies!!!!! Això si que no ens ho esperàvem!!!!!

I ara cal donar aquest premi a 5 blocs preferits:


dissabte, 12 de maig del 2012

INTOCABLE


Hola a tothom!
Avui he anat al cine a veure "Intocable" de Olivier Nakache i Eric Toledano (2011) i he sortit molt contenta!!!!! És una història commovedora, magnífica i, alhora, còmica, entre dos personatges: un ric tetraplègic i un noi acabat de sortir de la presó.

Aquí teniu la BSO:

Us la recomano. Sincerament, em recorda a altres històries sobre l'amistat com "Ahora o nunca" on surt Morgan Freeman (2007).

DOS MONS TOTALMENT OPOSATS UNITS PER L'AMISTAT.

dijous, 10 de maig del 2012

RETALLADES

Hola!
Us passo un vídeo que segurament ja haureu vist sobre els canvis que hi haurà a les escoles:

dimarts, 8 de maig del 2012

COLÒNIES


Hola!
Suposo que durant aquest mes, estareu preparats/des per anar de colònies. Avui acabo d'arribar i faré un petit llistat de coses que cal "preveure".

- "no val la pena preparar, a la nit, la roba de l'endemà dels nens/es, perquè al matí qui sap si la trobarem". M'han recomanat treure la roba al mateix moment que el nen/a es desperti. Com ho feu?
- he après que és millor lligar la funda del sac de dormir a les potes o baranes dels llits per evitar que "desaparegui". 
- és important que tinguem dues àmplies bosses per posar en una els esmorzars i a l'altra els dinars.  
- és millor portar bosses per posar la roba bruta
- qui vulgui, pot portar contes per explicar als nens/es
- i el que realment m'ha agradat més, és despertar "indirectament" els nens/es. Hem deixat les portes dels lavabos obertes, hem obert una finestra i la porta....i, a poc a poc, s'han anat despertant.

I, a més a més, cal portar farmaciola, el llistat telefònic de les famílies,.... .

Podeu afegir i proposar altres coses. 

Gràcies!!!!!!!
Meritxell 

SERIACIONS

Hola!
Acabo de veure la proposta de l'Olga i m'agrada molt. Gràcies per compartir-la.

Es tracta de tenir un racó lliure perquè els infants facin seriacions amb material que ja coneixen.

 http://petitsgransartistes.blogspot.com.es/2012/05/treballant-les-seriacions.html

dissabte, 5 de maig del 2012

TRENCACLOSQUES

Hola!
Una proposta que pot ser molt original és fer un TRENCACLOSQUES del propi projecte.

http://es.scribd.com/doc/92492275/trencaclosques


El dibuix l'he tret de la següent pàgina web: "Gegants i capgrossos del Bages":


http://www.lacenet.org/gegants/html/mes/pinta.html

PROJECTE ELS GEGANTS

Hola a tothom!
Vull compartir amb vosaltres tot el material que vaig crear sobre els gegants/es. L'any passat vaig fer P5 i vam estudiar, pràcticament, durant tot el curs els gegants/es.

Aquí trobareu:
- el llibre per plastificar sobre els gegants/es
- les possibles fitxes que podeu fer (no totes les vaig fer)
- llistat de contes que parlin sobre els gegants/es
Espero que us sigui d'utilitat.

Per cert, si teniu més informació, més contes,..., sobre els gegants/es, tot serà benvingut. Encara que aquest curs no treballi aquest tema.

Gràcies per les vostres aportacions :)

Meritxell

LES FOTOS LES HE TRET D'INTERNET. SI ALGÚ NO VOL QUE LES PUBLIQUI, QUE M'HO FACI SABER. MOLTES GRÀCIES.