dimecres, 30 d’octubre del 2013

ESTABLIR RELACIONS

Hola!!!
Necessito la vostra ajuda: teniu làmines que ajudin a establir relacions? 
Per exemple:
- platja: Els infants han de trobar algunes d'aquestes imatges: tovallola, crema solar, para-sol, salvavides... 
- bosc: ocells, arbustos, nius, arbres...

Moltes gràcies ;) i bona Castanyada!!!! 


diumenge, 27 d’octubre del 2013

LAVABOS DIFERENTS




Els lavabos són llocs de pas, però crec que hauríem de ser conscients del seu "potencial":

- podem penjar fotos dels hàbits o de "ganyotes" a prop de la pica o del mirall
- podem penjar una graella (per enganxar-hi gomets) perquè els alumnes siguin conscients el nombre de vegades que tiren de la cadena
- i per què no pengem alguns murals que hagin fet els nens/es?

Un altre tema serà com dissenyem els lavabos...


 


Teniu altres idees?

diumenge, 20 d’octubre del 2013

CAPITÀ PHILLIPS



Direcció: Paul Greengrass
Actors i actrius: Tom Hanks, Barkhad Ardi, Barkhad Abdirahman, Catherine Keener...
Producció: EE.UU., 2013.
133 minuts.
Gènere: Thriller
Aquesta pel·lícula és basada en un fet real (2009) i en Tom Hanks interpreta al capità de la tripulació.
Petit resum: Un vaixell navega per la costa de Somàlia i, per allà és habitual que hi hagi pirates que roben i segresten vaixells americans o europeus. En fi, els protagonistes són segrestats pels pirates.
Què m'ha sorprès?
M'ha sorprès que els "actors" que fan de pirates, facin por amb la seva mirada. Han interpretat molt bé els seus papers ja que hi ha escenes bastant aterridores.
També, m'ha agradat molt la interpretació d'en Tom Hanks. Tot s'ha de dir, sempre m'han agradat les seves pel·lícules com "Náufrago" (2000) o "La Milla Verde" (1999).
Escena memorable?
Quan el capità Phillips està a la infermeria.
Si voleu passar una estona amb tensió i "asfíxia"...aquesta pel·lícula no la podeu deixar pas escapar.  



dimecres, 16 d’octubre del 2013

PROBLEMES AMB ALGUNES FAMÍLIES

Cada escola és un món i cada classe també. 
Aquesta frase resumeix un dels "problemes" o, més ben dit, "situacions" que es poden donar a l'aula i fora d'ella:

Hi ha famílies que protegeixen bastant el/la seu/va fill/a i qualsevol ferida que porti, es pot convertir en una bomba de rellotgeria. 
Per exemple: si per tu és una petita rascada, per ells és una ferida considerable. 

Degut això, hi ha famílies que poden arribar a culpabilitzar i a insultar a la família del nen/a que ha "molestat" al seu fill/a. Fins i tot, el poden arribar a amenaçar dins o fora de l'escola.

L'ESCOLA QUE HA DE FER?
Caldria fer dues reunions amb les dues famílies (o més implicades) i fer entendre que a l'escola es vigilen els i les nens i nenes i que a, vegades, passen aquestes situacions. Els infants estan aprenent a respectar-se i necessiten temps per créixer i acceptar les normes de convivència.

No sé si us hi heu trobat, però a les aules hi ha alumnes que es "queixen sovint" (es mostren sensibles) per petites topades (que ells moltes vegades ens diuen que "X nen/a m'ha pegat"). 

En fi, aquestes situacions poden generar impotència i frustració als/les mestres i a les famílies. 

Cal prevenir aquestes situacions i actuar ràpidament fent mediació. 

El que està clar és que els nens/es es veuran tot el curs i que "es toparan" en algun moment del dia. Cal "patir" tot el curs per això? Què en penseu? Sí és així, m'espera un curs bastant llaaarg...

diumenge, 13 d’octubre del 2013

LA CAPSA DELS COLORS

Avui us porto la "capsa dels colors". 

 
Com es juga?
Podem fer una rotllana i donem a "cada voluntari" un pal d'un color i l'han de relacionar amb el forat del mateix color. És un joc de lògica i, de pas, treballem la motricitat fina. 
També, podem fer que cada alumne verbalitzi de quin color és el pal i on l'han de posar. 

Ingredients:
- capsa de sabates
- paper per folrar (airox fix de colors)
- pals de gelat de diferents colors o escurapipes
- gomets de colors
- cúter

Us deixo l'enllaç d'un altre joc de lògica del bloc Mira què fem ara!

dilluns, 7 d’octubre del 2013

RECURS EMOCIONAL

He trobat aquest recurs per felicitar als i a les alumnes. Podríem dir que és com el recurs de la peixera que us vaig informar ja fa alguns mesos, però amb la diferència que si els infants es portaven bé estaven dins la "peixera". Què us semblen els dos recursos?

I aquí deixo algunes preguntes:
- i si un alumne no té cap gomet? (clar que hem de buscar la situació idònia perquè l'aconsegueixi...). 
- i quants gomets hi cabran? 
- i quina "recompensa" tindran? Sempre dic que no sigui una recompensa material (no regalar ni comprar res) sinó "emocional": fer un pastís, fer un mural, veure una pel·lícula, que s'endugui la mascota viatgera, que ens porti la seva joguina preferida.... 


EL LLIBRE DELS GATETS I LES GATETES


Fa uns mesos us vaig penjar idees i possibles activitats per treballar el projecte dels gats a l'aula. Doncs aquest curs som la classe dels gatets i les gatetes i he preparat aquest llibre. El podeu plastificar i enquadernar i/o anellar i deixar-lo al racó dels gatets. 

Espero que us sigui d'utilitat. 


dimecres, 2 d’octubre del 2013

HÀBITS - LAVABO II

Un any més faig P3 ( i van dos cursos seguits) i tinc un dilema que us vaig comentar l'any passat. Com organitzar-se per fer pipi, rentar mans i beure aigua?
Penseu que no és el mateix estar sol/a que amb un/a altre/a mestre/a que t'ajudi... .

He vist que hi ha gent que fa això:
- primer fan pipi a l'aula, després es renten les mans amb aigua i sabó i, per últim, beuen aigua. Però clar, si veuen aigua al final de tot, els nens/es no estan assedegats???? Es fa això per intentar "controlar-los" i, si és així, després podran beure aigua?
En fi, són accions que em fan pensar que com a recompensa tenen l'aigua.... .

- altres (jo m'incloc) fan això: beuen aigua, fan pipi i es renten les mans.
Per què primer veuen aigua? Perquè crec que és una necessitat bàsica després d'estar 45 minuts al pati. Per això vaig prioritzar primer beure aigua.... .


Carme, em sembla que provaré això de fer pipi al lavabo del pati ja que en tenim tres (a l'escola de l'any passat en teníem dos).