"La sal de la Terra" és un documental biogràfic sobre la vida i l'obra del fotògraf brasiler Sebastião Salgado. Ens mostra la vida, les guerres, la fam i tota mena de violències de gent d'arreu del món. És un crit a la deshumanitat i alhora un cant a la humanitat, a l'esperança i al canvi que tothom pot fer.
Algunes cites:
- les persones són la sal de la terra
- (fotògrafs): la seva manera de veure canvia en funció de la nostra història
- cada poble té un ritme del temps diferent, una altra manera de pensar
- la persona t'ofereix la foto
- els últims anys he volgut fer un homenatge al planeta.
- manualitat ziga-zaga! es tracta de crear la seva ziga-zaga amb retalls de papers de colors en un full en blanc. El conte l'expliquem tots junts abans de comentar a escollir per quina activitat començaran, per tal de compartir una estona junts i oferir un model literari (fórmula d'inici i d'acabament, etc).
- bingo de contes (amb personatges de contes que hem explicat anteriorment a l'aula, amb imatges de contes populars i que formen part de l'imaginari universal i contes no explicats encara). Cal dir que les cartes estan al mig i que cada infant n'agafa una i verbalitza el títol del conte o el personatge davant dels altres i el tapen amb una lletra fins que fan BINGO!
- contes a l'ordinador (explicats per diferents persones i amb diferents recursos: contes verticals, amb titelles...). Els infants s'han de posar d'acord sobre quin conte visualitzar primer i encerclar-los (el full està en una funda). Quan acaben, intento que m'expliquin què han entès o que m'expliquin el conte.
IDEES: Si decidiu que els infants mirin aquest conte a l'ordinador, podeu tenir una graella amb els objectes que es visualitzen per tal que els vagin marcant, per exemple. O tenir una caixa amb objectes i que els infants els agafin i facin el seu "museu d'objectes" seguint les fotografies de l'autora.
Fa uns dies us vaig explicar que estem treballant temes relacionats amb l'espai. Treballem amb grups internivells i, bàsicament, mirem quins llibres tenen o visualitzem vídeos i en traiem informació que vaig anotant a la pissarra. A continuació, votem qui farà què reflexionem què hem après i com ho podem comunicar:
- el títol
- el color de fons de la cartolina
- els cartellets de colors
- i els dibuixos explicatius.
En aquests dos mesos, hem fet les constel·lacions: