Com fer vaixells de paper:
Una petita maleta amb propostes i reflexions sobre la pràctica educativa enfocada a infantil.
Etiquetes
ABN
(20)
ADAPTACIÓ
(13)
agraïments
(43)
àlbums
(14)
àlbums il·lustrats
(28)
AMBIENTS
(26)
AMI
(4)
ApS
(2)
astronautes
(3)
avaluació
(13)
biblioteca
(139)
calendari
(4)
castellà
(15)
cicle inicial
(62)
cicle superior
(45)
ciències socials
(32)
cinema
(13)
circulars
(4)
coeducació
(4)
conferència
(5)
consciència fonològica
(16)
contes
(141)
dinosaures
(3)
embaràs
(7)
emocions
(120)
entrevistes
(4)
EQUIP DIRECTIU
(16)
escola
(98)
escola bressol
(9)
esquema corporal
(4)
experimentació
(18)
expressió oral
(18)
família
(34)
FER DE MESTR@
(212)
filosofia
(13)
final de curs
(15)
gats
(7)
gegants
(8)
grafomotricitat
(7)
hàbits
(22)
Hort
(5)
imants
(2)
INFORMES
(12)
jardiners
(12)
jocs
(17)
lectoescriptura
(90)
Lectures personals
(119)
Límits i normes
(11)
llengua
(11)
llibres
(52)
llum
(13)
lluna
(3)
matemàtiques
(67)
materials de la maleta
(6)
mort
(4)
motricitat fina
(15)
museu
(6)
música
(48)
natura
(9)
P3
(428)
P4
(412)
P5
(428)
pedagogia
(12)
pel·lícules
(21)
percepcions
(12)
pirates
(5)
plantes
(9)
plàstica
(79)
pràxies
(4)
primària
(103)
projectes
(167)
psicomotricitat
(13)
racons
(13)
reciclatge
(12)
reflexions
(54)
relaxació
(6)
secundària
(41)
setmana cultural
(6)
sortides
(7)
TBL pensament visible
(10)
teatre
(13)
temps
(3)
TFM
(2)
tortugues
(3)
unicorns
(1)
valors
(86)
Warhol
(1)
diumenge, 29 de març del 2020
EL SOLDADITO DE PLOMO
Us deixo algunes propostes per treballar el conte "El soldadet de plom": crear ballarines, soldats de pinça i construir el tres en ratlla.
dissabte, 28 de març del 2020
EL ÁRBOL ROJO
En aquest blog hi ha reflexions i propostes força interessants que es poden extrapolar a totes les etapes educatives. Les idees aquí exposades es poden fer abans, durant o després de la lectura, això depèn de les necessitats i inquietuds del vostre alumnat.
SI EN VOLEU SABER MÉS...
https://www.barbarafioreeditora.com/catalogo/libros/el_arbol_rojo
Treball final de grau:
http://repositorio.ual.es/bitstream/handle/10835/6746/9883_Jose%20Plaza%20Palenzuela.pdf?sequence=1
https://faros.hsjdbcn.org/ca/recomendacion/larbre-vermell-llibre-fomenta-lactitud-positiva-davant-vida
http://www.elmarcapagines.com/shaun-tan-il%C2%B7lustra-competencies-socials-i-personals/
http://www.devoradoradelibros.com/2013/05/el-arbol-rojo-shaun-tan.html
Treball final de grau:
http://repositorio.ual.es/bitstream/handle/10835/6746/9883_Jose%20Plaza%20Palenzuela.pdf?sequence=1
https://faros.hsjdbcn.org/ca/recomendacion/larbre-vermell-llibre-fomenta-lactitud-positiva-davant-vida
http://www.elmarcapagines.com/shaun-tan-il%C2%B7lustra-competencies-socials-i-personals/
http://www.devoradoradelibros.com/2013/05/el-arbol-rojo-shaun-tan.html
Etiquetes de comentaris:
àlbums il·lustrats,
biblioteca,
cicle inicial,
cicle mitjà,
cicle superior,
P3,
P4,
P5
dimarts, 24 de març del 2020
DEVOLVER LA ABUNDANCIA A LA TIERRA
Títol: Devolver la abundancia a la tierra
Autora: Wangari Maathi
Editorial: Obelisco, 2011
Opinió: L'autora d'aquest llibre va fundar el Moviment del Cinturó Verd per tal de pal·liar la desertització a causa de la tal·la massiva d'arbres. Va guanyar el premi Nobel de la Pau (2004).
Cites per a reflexionar:
Pàgina 96: Sólo podremos enfrentarse a ello con un cambio de conciencia que nos lleve a redescubrir aquel amor por la naturaleza que animó las mentes y las almas de nuestros antepasados.
Pàgina 106: Nos damos cuenta de que el bienestar y la satisfacción se alcanzan a través de la compasión, del hecho de darse y servir a los demás y de compartir.
Pàgina 136: de mejora personal (esa capacidad para hacer uso de nuestros talentos y marcar la diferencia en nuestra vida y en la vida de las personas que nos rodean)
Pàgina 139: , del deseo de servir y compensar.
Pàgina 141: del hecho de involucrarse en algo más grande que uno mismo.
Pàgina 142: servicio desinteresado (autocapacitación y bien común).
Pàgina 163: A todos nos gustaría creer que los cambios por los que abogamos serán adaptados de inmediato y que el cambio llegará sin ningún esfuerzo.
Pàgina 166: , tenemos que aprender a insistir, a mantener nuestro compromiso y a ser pacientes.
ENTRADA RELACIONADA AMB L'AUTORA
Etiquetes de comentaris:
Lectures personals
dilluns, 23 de març del 2020
WANGARI MAATHAI
QUÈ PODEM INVESTIGAR?
- Qui és la Wangari Mathai?
- Què va fer?
- Quina va ser la seva missió?
- Per què la vam empresonar?
- Què va aconseguir?
PER QUÈ? Per treballar una qüestió socialment viva (QSV)
QUÈ TREBALLAR?
- Potenciar la capacitat de fer dubtar i interpretar -críticament- la realitat
- Fomentar el pensament crític per transformar el món
-Desenvolupar l'alfabetització crítica o literacitat: pensament holístic, social i creatiu
SI MIREM VÍDEOS...
PENSAMENT HOLÍSTIC
- Quina visió del món està representada?
- Per què han escollit aquests actors?
-Tindria la mateixa repercussió en cas que els actors fossin blancs/africans?
PENSAMENT SOCIAL
- Quina intencionalitat o missatge ens vol donar el vídeo?
- A qui beneficia? Quins interessos hi ha?
- El missatge és un fet o una opinió?
- Què ens mostren els silencis?
PENSAMENT CREATIU
- Quines tècniques s'han utilitzat per fer-nos sentir afectats?
- Quines tècniques s'han utilitzat per fer-nos sentir afectats?
- Com ho podem interpretar?
- Pots relacionar el vídeo amb la teva vida?
- Quina acció faries?
SI EN VOLEU SABER MÉS...
Informació
http://rojoynegro.info/wangari-maathai-la-mujer-arbol
https://ecoosfera.com/wangari-maathai-activistas-famosos-ecologistas-importantes-defensores
Literatura i escola
https://biblioabrazo.wordpress.com/2011/01/25/wangari-muta-maathai-arboles-para-la-paz/
http://apegoyliteratura.es/plantando-los-arboles-de-kenia/
http://espaciodepazmariadona.blogspot.com/2015/01/conoces-wangari-maathai.html?m=0
Etiquetes de comentaris:
biblioteca,
cicle superior,
coeducació,
conferència,
contes,
natura,
projectes,
secundària
divendres, 20 de març del 2020
LIDERATGE PERSONAL
Fa un mes vaig fer una entrada relacionada amb Los siete hábitos de la gente altamente efectiva d'Stephen Covey.
És un llibre força interessant sobre el lideratge personal i professional.
QUÈ PODEM FER?
Podem crear un mapa estratègic personal per ser més efectius i eficaços:
*Plantilles per a descarregar.
*Plantilla per a descarregar.
Possible missió: "La meva missió consisteix a seguir els meus principis canviants i compartir les meves descobertes amb els altres perquè entenc que...".
"La meva missió consisteix a actuar essent responsable amb els meus principis i compartir els meus talents amb els altres per aconseguir un enriquiment múltiple".
"La meva missió consisteix a actuar essent responsable amb els meus principis i compartir els meus talents amb els altres per créixer en tots els sentits/col·lectivament"
Rols: buscar metes per aconseguir en els diferents rols (persona, mestra, mare, formadora, propietària...)
SI EN VOLEU SABER MÉS...
Etiquetes de comentaris:
Lectures personals
dijous, 19 de març del 2020
Mentre em moria de William Faulkner
Títol: Mentre em moria
Autor: William Faulkner
Editorial: Edicions de 1984, 2019
Opinió: No coneixia l'autor, però penso que és una obra per pensar. Detalla la vida d'una família quan justament les campanes de la mort repiquen a casa: la mare s'està morint. A més a més, l'autor va dosificant aspectes sobre la deixadesa humana, aspectes barroers i cruels com és la infidelitat. L'autor aconsegueix detallar-nos aspectes íntims d'un moment dramàtic i natural com és la pròpia mort. Tanmateix, la mort serveix de vincle per conèixer aspectes dels fills i del marit de la finada. I, cal afegir que fa un retrat fidel de l'Amèrica dels anys 30 del segle XX.
Obra esplèndida! M'ha deixat trasbalsada. Pobra dona!
ALGUNES CITES:
12: cara tan migrada
16: un instant llampant entre les ombres blaves.
85: llisquen per les fulles i cauen a terra en un llarg sospir, com d'alleujament després d'una incertesa insuportable.
106: provar d'arrugar per tots els mitjans la brutícia d'un vestit que no hagués pogut evitar que el seu cos mateix embrutís.
117: durant un instant roent.
132: Bufa fresc sortint de la pineda, una remor trista i contínua.
246: expressió crispada, absorta i demacrada.
265: Un llamp de mossa ben xamosa (vol dir atractiva, no ho sabia!).
284: Aquest món no és el seu món; aquesta vida, la seva vida.
SI EN VOLEU SABER MÉS:
Etiquetes de comentaris:
Lectures personals
dimarts, 17 de març del 2020
CARPETA D'APRENENTATGE
Una carpeta d'aprenentatge com a full de ruta dels meus aprenentatges. Per què?
- per afavorir la metacognició
- com a record de les nostres vivències
- per veure el nostre procés d'aprenentatge: assaig-error
- com a recordatori que tothom aprenem de manera diferent i en temps diferents ;)
- per afavorir la metacognició
- com a record de les nostres vivències
- per veure el nostre procés d'aprenentatge: assaig-error
- com a recordatori que tothom aprenem de manera diferent i en temps diferents ;)
Etiquetes de comentaris:
cicle inicial,
cicle mitjà,
cicle superior,
FER DE MESTR@,
P3,
P4,
P5
dilluns, 16 de març del 2020
Cranford d'Elizabeth Gaskell
Fa mesos que vaig començar la novel·la Cranford de l'Elizabeth Gaskell, però que l'abandonava perquè certs capítols se'm van fer llargs.
Títol: Cranford
Autora: Elizabeth Gaskell
Editorial: Alba minus clásicos, 2019
Per què és interessant?
- per aprendre costums de mitjans del segle XIX
- per conèixer i entendre les seves visions de la vida com també connectar observacions socials i personals de la protagonista (empatia literària i universal)
Algunes cites:
Pàgina 17: nosotras sabíamos que ella sabía que nosotras sabíamos que se...
Pàgina 66: callada agitación
Pàgina 67: en un paraje apartado y tan poco grandioso como aquél sintiendo un deleite creciente por la belleza y el cambio diario y anual de las estaciones.
Pàgina 114: ,siempre hemos vivido dignamente, auque las circumstancias nos hayan obligado a hacerlo modestamente.
Pàgina 126: ofrecía el aspecto de una mujer satisfecha y feliz.
Pàgina 138: Los grandes acontecimientos nacen de insignificantes causas.
Pàgina 161: dejó escapar unos suspiros nostálgicos por si pasada juventud.
Pàgina 230: no se sentía con ánimo de mantener una conversación.
SI EN VOLS SABER MÉS...
TESIS DOCTORAL: Crítica de la recepción de Elizabeth Gaskell. Blanca Puchol Vázquez
https://eprints.ucm.es/45428/1/T39381.pdf
http://librosyte.blogspot.com/2010/11/cranford-elizabeth-gaskell.html
Etiquetes de comentaris:
Lectures personals
dijous, 12 de març del 2020
Caputxeta vermella
SI EN VOLEU SABER MÉS...
dissabte, 7 de març del 2020
MANUALITATS SOBRE LA SABANA
Us porto més idees per treballar la sabana (el material és descarregable!):
dimarts, 3 de març del 2020
JOC SOBRE LA SABANA
QUÈ PODEM FER?
- trobar les mateixes paraules (les he duplicat)
- relacionar nom-foto
- classificar i/o agrupar paraules que comencin per...
- memori contacontes: inventar-nos una història mentre girem les cartes
- Etc.
Enllaç del material (recordeu que l'heu de descarregar en word perquè segurament les imatges es mouran).
Subscriure's a:
Missatges (Atom)