Una petita maleta amb propostes i reflexions sobre la pràctica educativa enfocada a infantil.
Etiquetes
divendres, 29 de maig del 2020
El Club de les 5 de la matinada
dijous, 28 de maig del 2020
EDUCAR SOBRE L'ÈXIT I EL FRACÀS
Aquest és el llibre del formador:
dimecres, 27 de maig del 2020
L'enemic invisible: els Microplàstics
QUÈ TREBALLAR?
- Capacitat de dubtar i interpretar -críticament- la realitat
- Pensament crític per transformar el món
-Desenvolupament del pensament holístic, social i creatiu (literacitat o alfabetització crítica)
*Aquests tres tipus de pensament parteixen de la racionalitat.
ALGUNES IDEES:
PENSAMENT HOLÍSTIC
- Quina visió del món està representada? (països en vies de desenvolupament...)
- Per què han escollit aquesta visió?
-Tindria la mateixa repercussió en cas que passés a un altre lloc?
PENSAMENT SOCIAL
- Quina intencionalitat o missatge ens vol donar el vídeo?
- A qui beneficia? Quins interessos hi ha?
- El missatge és un fet o una opinió?
- Què ens mostren els silencis?
PENSAMENT CREATIU
- Quines tècniques s'han utilitzat per fer-nos sentir afectats?
- Com ho podem interpretar?
- Pots relacionar el vídeo amb la teva vida?
- Quina acció faries?
dimarts, 26 de maig del 2020
DOS RATONES de Sergio Ruzzier
diumenge, 24 de maig del 2020
UN CAMÍ DE FLORS
REFLEXIONS CONFINADES
- no serà el mateix: taules separades, màscares, jugar separats...
- no estaran tots els mestres
dijous, 21 de maig del 2020
EL POLTRE DE LA LLUNA
- devesa: pastures
- alatzà: color rogenc
- pollins: fills dels cavalls
- eguina/ aïna: rellinar
- cleda: tancat per recollir el bestiar
- tremebunds: fan por
dimecres, 20 de maig del 2020
CICLE DE LES ROQUES
dissabte, 16 de maig del 2020
PROJECTE DE LA YAYOI KUSAMA A INFANTIL (AMI: Alfabetització mediàtica i informacional)
- Recordeu: un projecte AMI necessita l'ajuda del responsable de la biblioteca.
divendres, 15 de maig del 2020
LECTURES MATEMÀTIQUES
dijous, 14 de maig del 2020
L'ALFABETITZACIÓ MEDIÀTICA I INFORMACIONAL (AMI)
Font: Wilson, Carolyne et al. (2011)Alfabetización Mediática e Informacional: currículum para professores. Consultat el 3 de maig de 2019
Segons Blasco i Duran (2012), el desplegament de l’alfabetització informacional es fa seguint el model 3.3.3, segmentades per capacitats, habilitats i destreses.
https://en.calameo.com/read/006145332d6e8c9fe743f?page=1
https://en.calameo.com/read/006145332850a120cf8e0?page=3
FASE 3: Comunicació del coneixement
- L'Escola Cossetània ha compartit la seva programació AMI. És un bon exemple de què fer a cada etapa educativa. És una necessitat que ha de quedar contemplada al PLEC i/o projecte de biblioteca de l'escola:https://serveiseducatius.xtec.cat/baixllobregat6/biblioteca-escolar/dinamitzacio-de-la-biblioteca/activitats-biblioteca/programacio-de-competencia-informacional-de-lescola-cossetania/
- No podem deixar pas de banda el treball de la Glòria Durban sobre el desplegament AMI (infantil a ESO): https://sites.google.com/a/xtec.cat/cinfo-aula/model-2-fases/4-sequeenciacio
dimarts, 12 de maig del 2020
PROPOSTES DEL CONFINAMENT
- Possibles preguntes: les regues? (matí o tarda?). Té flors? Les floretes, quan dies estan obertes? Alguna fulla s'ha pansit? Per què ho creus? Ha vingut algun insecte o cuc? Etc.
dijous, 7 de maig del 2020
Al sur de San Luis (1949)
SI EN VOLEU SABER MÉS...
https://www.filmin.es/pelicula/al-sur-de-san-luis
dimecres, 6 de maig del 2020
SUBITITZACIÓ
dimarts, 5 de maig del 2020
El racó de música
SI EN VOLEU SABER MÉS...
http://mentscurioses.edubcn.cat/images/stories/ments_curioses/pdf/lasedeta_03-04.pdf
divendres, 1 de maig del 2020
TANGRAM GAT i altres reptes geomètrics
Material per a descarregar: