divendres, 29 de desembre del 2017

ACTIVITATS SOBRE ELS TRENS (PART II)



- Conversa sobre per on viatgen els trens: per dins les muntanyes, per sobre els rius  i dins el mar, com també les infraestructures que necessiten (túnels, ponts i vies). Pintem per on poden passar (fitxa).  


- Què veiem per la finestra del tren? Les coses estan a prop o lluny? Passen ràpid o a poc a poc? Visualitzem uns vídeos dels trens MAGLEV. Què m’agradaria veure? A continuació, fem la fitxa corresponent. 

*Per fer aquesta activitat, em vaig inspirar en el conte " Johanna en el tren" i també amb la proposta anomenada "Què t'agradaria veure per una finestra?" del blog Regalims de colors


- Viatjarem en tren i convertirem la classe en un vagó. Entre tots fem una pluja d’idees sobre què volem ser: passatgers, maquinista, hostessa i/o revisors. A continuació, elaborem els nostres tiquets (uns per la “tripulació i uns altres pels passatgers”),  enumerem els seients, enumerem els bitllets i preparem el carret amb el menjar. A més a més, decidim des d’on sortirem i a on anirem. També, pensarem si dormirem en el tren i si tardarem molt i poc. Cal esmentar que hem treballat els hàbits de comportament dins del tren: ens hem queixat si hi ha hagut gent que xerrava, hem saludat al maquinista, hem donat les gràcies a l’hostessa... 
BITLLET
 foto     
PASSATGER

ORIGEN

DESTINACIÓ

SEIENT 


Per acabar, us adjuntem l'autoavaluació que han fet tots els nens/es dels àlbums il·lustrats explicats.

dijous, 28 de desembre del 2017

ANIMALS A L'ATAC!!!





Títol: Animals United
País: Alemanya, 2011


Opinió: He vist aquesta pel·lícula per casualitat i, és força antiga, del 2011. En primer lloc, m'ha sorprès ja que la missió que tenen aquests animals és lluitar per aconseguir que el cabal d'aigua torni a passar per la sabana i no es quedi al complex turístic creat al mig del no-res. 
Així doncs, ens permet treballar moltes coses:
- comparar i valorar les necessitats dels animals i els desitjos dels humans
- posar-nos al lloc dels altres
- valorar les nostres accions i les conseqüències que se'n deriven: deixalles abocades a l'entorn poden generar foc; si restringim l'aigua a llarg termini provocarem la desertització... i, per tant, ens donen un GRAN MISSATGE: la fragilitat dels ecosistemes

SI EN VOLEU SABER MÉS...
http://blogculturasi.blogspot.com.es/2012/12/animales-unidos-defensores-del.html

https://ricardomedinao.wordpress.com/2011/12/29/cine-animals-united-animales-al-ataque-un-gran-contenido-de-proteccion-ambiental/

dimarts, 26 de desembre del 2017

ACTIVITATS SOBRE ELS TRENS (PART I)

 

Al llarg d'aquest primer trimestre, hem cercat entre tots informació dels trens (llibres, fotos i altres recursos que han portat) i hem elaborat el nostre camí d'aprenentatge a partir de murals-mapes, experiències (la classe s'ha convertit en tren) i fitxes. Aquest material us ha de servir d'inspiració ja que cal adaptar-nos als interessos i necessitats del nostre alumnat. 

Comencem la primera tongada de propostes:
1. Després de la recerca d'informació, iniciem el mural dibuixant les mercaderies dels trens i les etiquetem (troncs, animals...). Prèviament, per votació escollim el color del nostre mural.
2. Classifiquem diferents fotos amb trens que treuen fum (TRENS D'ABANS) i els que no (TRENS D'ARA). Prèviament, hem conversat si els trens de fum els trobem en funcionament. 

 1r: Què porten els trens? (troncs, animals, passatgers...). 2n: trens amb fum. 3r: trens que no treuen fum



 3. Enganxem en cartolines i escrivim els noms dels diferents tipus de trens: LEVMAG, cremallera, monocarril, metro... i els relacionem a la pissarra per enganxar-los al mural (2 sessions). 
3. Prèviament, pregunto quin tren és el seu preferit i preparo una fitxa individualitzada per cada infant. Es tracta que pintin el seu tren i hi escriguin el motiu de la seva elecció: M'AGRADA PERQUÈ...

4. Portem el dibuix d'una estació i parlem de tot allò que hi trobem i les parts del tren o els elements de l'estació: VAGONS, BALAST, RAILS, RELLOTGE, "GANXO" perquè funcioni (CATENÀRIA). Pintem el full DINA3 cooperativament. 
 
 Set of sketches with railway station. Passengers on platform, waiting, arriving and departing train. Hand drawn black and white vector illustration.

divendres, 22 de desembre del 2017

ESPAI DE L'HOSPITAL

Aviat farem l'espai de l'hospital i cercant per la xarxa, he trobat propostes molt interessants:

- pacients que són ninos i nines
- pacients que són els nens/es 
- espais ben diferenciats: sala d'espera, hospital i farmàcia


 




 

PER MÉS INFORMACIÓ...

dijous, 21 de desembre del 2017

NADAL DE COLORS


Aquesta és una de les cançons que hem cantat petits i grans. Els d'infantil i cicle inicial, portaven unes gomes grapades amb cintes de colors (paper de seda) que les anaven sacsejant quan ballaven.  

 Materials:
- gomes negres dels cabells
- grapes i tisores
- papers de seda de molts colors: vermell, rosa, blau, verd...


Altres exemples:

 

dijous, 7 de desembre del 2017

DRET A LA CULTURA

Juan Diego Botto
"Un trozo invisible de este mundo"

DEDICACIÓ
PODER TREBALLAR
TENIR UN SALARI DIGNE
DRET A BALLAR, A CANTAR, A GAUDIR D'UNA OBRA DE TEATRE...

dilluns, 4 de desembre del 2017

TIÓ DE NADAL

El 8 de desembre és el dia que a moltes llars arriba el tió i també a les escoles.  Tot seguit, trobareu alguns recursos que podeu aprofitar...


El tió. Aprèn a cuidar-lo

Per més informació...
http://www.cossetania.com/tasts/TASTElTioApren.pdf










Per cert, a Clariana (Argençola) podeu buscar el vostre Tió!: Aquí us deixo el web. 

dissabte, 2 de desembre del 2017

IOGA A L'ESCOLA


PUC FER IOGA A ...

La Puc i el Fer us acompanyaran en aquest viatge estacional amb postures per fer a partir de cicle infantil.





EDUIOGA