Us porto diferents activitats per treballar la consciència fonològica com també la comprensió lectora:
Una petita maleta amb propostes i reflexions sobre la pràctica educativa enfocada a infantil.
Etiquetes
ABN
(20)
ADAPTACIÓ
(13)
agraïments
(43)
àlbums
(14)
àlbums il·lustrats
(28)
AMBIENTS
(26)
AMI
(4)
ApS
(2)
astronautes
(3)
avaluació
(13)
biblioteca
(139)
calendari
(4)
castellà
(15)
cicle inicial
(62)
cicle superior
(45)
ciències socials
(32)
cinema
(13)
circulars
(4)
coeducació
(4)
conferència
(5)
consciència fonològica
(16)
contes
(141)
dinosaures
(3)
embaràs
(7)
emocions
(120)
entrevistes
(4)
EQUIP DIRECTIU
(16)
escola
(98)
escola bressol
(9)
esquema corporal
(4)
experimentació
(18)
expressió oral
(18)
família
(34)
FER DE MESTR@
(212)
filosofia
(13)
final de curs
(15)
gats
(7)
gegants
(8)
grafomotricitat
(7)
hàbits
(22)
Hort
(5)
imants
(2)
INFORMES
(12)
jardiners
(12)
jocs
(17)
lectoescriptura
(90)
Lectures personals
(119)
Límits i normes
(11)
llengua
(11)
llibres
(52)
llum
(13)
lluna
(3)
matemàtiques
(67)
materials de la maleta
(6)
mort
(4)
motricitat fina
(15)
museu
(6)
música
(48)
natura
(9)
P3
(428)
P4
(412)
P5
(428)
pedagogia
(12)
pel·lícules
(21)
percepcions
(12)
pirates
(5)
plantes
(9)
plàstica
(79)
pràxies
(4)
primària
(103)
projectes
(167)
psicomotricitat
(13)
racons
(13)
reciclatge
(12)
reflexions
(54)
relaxació
(6)
secundària
(41)
setmana cultural
(6)
sortides
(7)
TBL pensament visible
(10)
teatre
(13)
temps
(3)
TFM
(2)
tortugues
(3)
unicorns
(1)
valors
(86)
Warhol
(1)
diumenge, 23 de desembre del 2018
divendres, 21 de desembre del 2018
M'AGRADARIA SER...
Títol: M'agradaria ser...pagès
Autora: Anna Obiols
Il·lustracions: Subi
Editorial: Baula
El Tió ens ha portat aquest llibre per cada nen. Mai havíem portat llibres i és la novetat d'aquest any. Esperem fer diferents propostes com:
- cercar paraules amb uns cartellets
- fer punts de llibres
- treballar les parts del llibre i els elements de la portada (títol, autor, il·lustrador i editorial)
- fer fotocòpies del llibre tot creant un llibre personalitzat, és a dir, compartint escena amb els infants amb vinyetes i bafarades...
- crear una sopa de lletres
- etc.
Us anirem informant.
- cercar paraules amb uns cartellets
- fer punts de llibres
- treballar les parts del llibre i els elements de la portada (títol, autor, il·lustrador i editorial)
- fer fotocòpies del llibre tot creant un llibre personalitzat, és a dir, compartint escena amb els infants amb vinyetes i bafarades...
- crear una sopa de lletres
- etc.
Us anirem informant.
Etiquetes de comentaris:
biblioteca,
lectoescriptura,
P3,
P4,
P5
dilluns, 10 de desembre del 2018
POEMA DE NADAL: EL SOL BRILLA EL CEL ÉS BLAU
Aquest ha estat el primer any que decidim el poema de Nadal un pèl tard.
Us adjunto l'enllaç amb:
- cartell per plastificar i penjar a l'aula
- possible fitxa amb retalls de tres paraules que cal completar
- poema empetitit per enganxar-lo a la postal de Nadal.
Espero que us sigui d'utilitat.
Per cert, no recordo on he tret el text amb els pictogrames i em sembla que la il·lustració és d'en Subi. Recordeu que posar imatges o pictogrames és de gran ajuda visual pels infants i més si alguns tenen dificultats.
SI EN VOLEU SABER MÉS...
Us adjunto l'enllaç amb:
- cartell per plastificar i penjar a l'aula
- possible fitxa amb retalls de tres paraules que cal completar
- poema empetitit per enganxar-lo a la postal de Nadal.
Espero que us sigui d'utilitat.
Per cert, no recordo on he tret el text amb els pictogrames i em sembla que la il·lustració és d'en Subi. Recordeu que posar imatges o pictogrames és de gran ajuda visual pels infants i més si alguns tenen dificultats.
SI EN VOLEU SABER MÉS...
RECULL DE PROPOSTES
Etiquetes de comentaris:
Festes i estacions,
P3,
P4,
P5,
poesia
diumenge, 9 de desembre del 2018
ENCARREGAT DEL TEMPS
L'encarregat del temps moltes vegades va equipat amb una barretina i salta quan li cantem la cançó. Però, podria fer alguna cosa més?
Què us sembla si també s'encarrega de mirar la temperatura i l'aigua que ha plogut?
Podeu plastificar un termòmetre i un pluviòmetre i reflexionar sobre els canvis que sorgeixen amb el temps: sempre podem anar amb màniga curta? quan fa més fred?
dijous, 6 de desembre del 2018
GESTIÓ CULTURAL EN ENTORNS NO URBANS
El passat dissabte 24 de novembre vaig tenir el plaer d'assistir a la jornada de "Gestió cultural en entorns no urbans".
Vaig sortir encantada de les reflexions que anava fent cada ponent tot enfocant-les en el seu cas particular: si treballaven en un museu, fundació, engegaven un festival...
ALGUNES CONCLUSIONS
- la cultura com a vector principal
- els espais ens parlen sobre quina ha de ser la nostra aportació pel futur
- compartir allò que he après, viscut...amb els altres (tot fent dansa, circ, música)
- espais construïts entre tots i pròxims
- "Per ser universal, primer cal ser local" (Joan Miró)
- imbricació amb el territori: els nostres aliats
- gestionar la cultura en espais micro és difícil, però la cultura és un dret fonamental
- buscar la innovació tecnològica per apropar la gent amb el territori
- és complicat atreure i retenir talent en el teu equip
- la mobilitat és complexa en entorns rurals
- les coses passen on han de passar (localització espais culturals):
- posar valor en el territori
- quin és el nostre públic?
- quin és el vincle i la intensitat en les relacions amb el territori?
- quin és l'impacte social i cultural?
- després de visitar un espai cultural, quin impacte ha tingut en tu? (actitud, quina experiència has viscut? etc).
- què busquem? honestedat, experiència, excel·lència.
Etiquetes de comentaris:
família,
FER DE MESTR@,
museu,
projectes
Subscriure's a:
Missatges (Atom)