dilluns, 11 de novembre del 2019

TFM sobre el patrimoni miner a infantil

Farà dos anys, vaig presentar i defensar el treball final de màster (TFM) sobre les possibilitats educatives del patrimoni miner a infantil (UAB).  Vaig triangular la informació entrevistant a miners, passant un qüestionari a les mestres de la comarca com també visitant diferents museus: Museu de Geologia de Manresa, les mines de Sal de Cardona i les mines de Cercs. Volia analitzar tres perspectives diferents per contrastar tota la informació recollida. Alhora, vaig analitzar el currículum d'infantil i el d'Anglaterra. 

Aquestes són les principals dificultats: 
- CURRÍCULUM: el currículum no focalitza amb el tema de la mineria, però no vol dir que no es pugui treballar. Potser això fa que no s'acabi de potenciar i que els mestres no facin massa demandes a museus miners.
-MUSEUS: tenen dificultats en fer la transposició didàctica, a adaptar els continguts científics a les capacitats dels infants. 

- falten recursos adaptats a infantil (contes, material pedagògic...)
- MESTRES: alguns no saben distingir els diferents tipus de patrimoni que existeixen; a la comarca en concret, no tenen massa ofertes educatives. El valor que li donem a les coses és diferent, per la qual cosa hi ha múltiples patrimonis. 

PROPOSTES DE CONTINUÏTAT
Un dels objectius que em proposo és crear una maleta dels miners/es per a infantil, ja que hi ha poc material per aquesta etapa educativa. Només he trobat la maleta "Minerals al supermercat" enfocat a cicle superior. 
Resultado de imagen de MINERALS AL SUPERMERCAT

TFM: Les activitats del treball i la maleta són propostes que cal adaptar a cada context, però penso que us poden ser útils. Recordeu que han passat dos anys i que, de ben segur, hi ha altres fonts i articles sobre el patrimoni i que possiblement hi hauran aspectes obsolets. 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada