I més preguntes per fer-nos reflexionar:
- Tenir llibres en una mateixa aula on hi ha nens de diferents nivells, afavoreix a l'autonomia o afavoreix la dispersió?
Considero que els llibres han de ser un suport no pas "l'eina indispensable" pels mestres. Així doncs, crec que:
- alguns llibres - per no dir la majoria- tenen fitxes poc significatives per l'alumnat; i,
- no afavoreixen l'autonomia quan es té a l'aula diferents nivells ja que els alumnes es distreuen observant el que fan els altres i, a més a més, la mestra o el mestre ha d'explicar coses diferents en un mateix moment.
Per tant, hem de fer propostes vivencials i significatives per l'alumnat i una primera opció és emprar l'entorn com a és un eix vertebrador i motivador:
http://www.bcn.cat/imeb/agora/agora2.html
http://www.bcn.cat/imeb/agora/pdf1.pdf
http://www.bcn.cat/imeb/agora/pdf2.pdf
http://artiescola.cat/?p=2900
I una proposta interessant seria crear un Concurs Matemàtic i/o un Concurs Fotogràfic Matemàtic a l'escola.
http://visual1jmb.blogspot.com.es/2014/05/guanyadors-del-concurs-de-fotografia.html
http://www.aula-ee.com/escola/node/2022
Una petita maleta amb propostes i reflexions sobre la pràctica educativa enfocada a infantil.
Etiquetes
ABN
(20)
ADAPTACIÓ
(13)
agraïments
(43)
àlbums
(14)
àlbums il·lustrats
(28)
AMBIENTS
(26)
AMI
(4)
ApS
(2)
astronautes
(3)
avaluació
(13)
biblioteca
(139)
calendari
(4)
castellà
(15)
cicle inicial
(62)
cicle superior
(45)
ciències socials
(32)
cinema
(13)
circulars
(4)
coeducació
(4)
conferència
(5)
consciència fonològica
(16)
contes
(141)
dinosaures
(3)
embaràs
(7)
emocions
(120)
entrevistes
(4)
EQUIP DIRECTIU
(16)
escola
(98)
escola bressol
(9)
esquema corporal
(4)
experimentació
(18)
expressió oral
(18)
família
(34)
FER DE MESTR@
(212)
filosofia
(13)
final de curs
(15)
gats
(7)
gegants
(8)
grafomotricitat
(7)
hàbits
(22)
Hort
(5)
imants
(2)
INFORMES
(12)
jardiners
(12)
jocs
(17)
lectoescriptura
(90)
Lectures personals
(119)
Límits i normes
(11)
llengua
(11)
llibres
(52)
llum
(13)
lluna
(3)
matemàtiques
(67)
materials de la maleta
(6)
mort
(4)
motricitat fina
(15)
museu
(6)
música
(48)
natura
(9)
P3
(428)
P4
(412)
P5
(428)
pedagogia
(12)
pel·lícules
(21)
percepcions
(12)
pirates
(5)
plantes
(9)
plàstica
(79)
pràxies
(4)
primària
(103)
projectes
(167)
psicomotricitat
(13)
racons
(13)
reciclatge
(12)
reflexions
(54)
relaxació
(6)
secundària
(41)
setmana cultural
(6)
sortides
(7)
TBL pensament visible
(10)
teatre
(13)
temps
(3)
TFM
(2)
tortugues
(3)
unicorns
(1)
valors
(86)
Warhol
(1)
dilluns, 27 d’octubre del 2014
LLIBRES VERSUS ENTORN
Etiquetes de comentaris:
escola,
FER DE MESTR@,
matemàtiques,
primària,
reflexions,
secundària,
valors
diumenge, 12 d’octubre del 2014
CALENDARI - HÀBITS I RUTINES
http://www.creciendoconmontessori.com/2012/09/calendario-educativo-imprimible-gratis.html
Us penjo aquest calendari per descarregar des del bloc Creciendo con Montessori. Només afegir que gràcies a l'autora per penjar i compartir amb nosaltres les seves idees.
dissabte, 11 d’octubre del 2014
dilluns, 6 d’octubre del 2014
LA TRISTA I PREOCUPANT REALITAT
Fa un mes que acabo de començar de nou en una escola, però he pogut observar i reflexionar sobre actituds, sentiments, comportaments...que em semblen preocupants:
- Podem pintar amb color negre? És que l'altra mestra no ens deixava...
Quina autonomia tenen els nens quan et diuen això?
- Com és que fem massatges? L'any passat no en fèiem i començàvem a "treballar".
Quan sento que un nen de quatre anys em diu això, se'm trenca el cor.
Aquest infant és una màquina de fer fitxes? Se sent segur quan està dirigit i sap què ha de fer? Es perd i no se sent còmode quan fa tasques més lliures?
- Puc anar al lavabo? (Aquest nen m'ho diu dues o tres vegades quan està jugant.)
Això em fa pensar que no se sent còmode a l'hora de pensar i jugar lliurement (JUGAR PER JUGAR, GAUDIR DEL MOMENT).
En resum, arribo a la conclusió que les coses no s'estan fent bé i no s'han fet bé abans i cal canviar-ho. Per què costa tant que els mestres grans ho acceptin???
Per acabar, no sé si us ha passat, però m'he trobat les taules dels nens/es encintades per la qual cosa puc pensar que:
- el fet de tenir-les lligades és un fet pràctic ja que així evitem que -tot el dia- les haguem de posar bé;
- o, hi ha mestres que pensen que cal tenir-les així tot perjudicant que l'aula es mogui per poder fer treball en equip.
Cal afegir que quan vaig tallar la cinta va ser una gran ALLIBERACIÓ.
Etiquetes de comentaris:
escola,
família,
FER DE MESTR@,
reflexions
Subscriure's a:
Missatges (Atom)