Sovint treballem els SENTITS al llarg de l'etapa d'educació infantil. Algunes escoles utilitzen en Kuais per treballar les parts separadament; altres ho fan d'una altra manera... Si volem treballar el sentit de la VISTA també podem donar a conèixer el món de les persones que els hi manca la vista.
OBJECTIUS:
*Conèixer el món de les persones cegues i les pautes bàsiques de comunicació.
*Sensibilitzar als alumnes sobre el món dels discapacitats visuals.
*Aplicar l'alfabet Braille.
*Afavorir i potenciar els altres sentits.
*Millorar la nostra orientació espacial.
*Millorar la nostra orientació espacial.
ALGUNES PROPOSTES:
- Buscar missatges que tinguin lletres amb el sistema Braille a l'entorn més proper: rètols, capses de medicaments, revistes... i crear un RACÓ amb tot aquest material. Cal pensar que podem "captar" tot això digitalment, així que seria interessant tenir un racó en format paper i crear un collage en format digital.
- Joc de rols: vivenciar les emocions i els perills que realment viuen les persones cegues i els seus familiars fent dos papers: el paper d'invident i el d'acompanyant.
- Investigar sobre l'alfabet Braille i crear el nostre nom. També, podem confegir altres paraules.
- Treballar els colors amb retoladors que fan olor.
- Conèixer l'ofici del tiflotècnic (professional dedicat a ajudar a les persones amb deficiències visuals).
- Utilitzar la Maleta didàctica: Coneixem el Braille (amb materials per descarregar).
- Manipular diferents llibres escrits amb Braille i crear paraules amb la màquina.
- RECURSOS TIC:
Transcriptor a sistema Braille
- RECURSOS TIC:
Transcriptor a sistema Braille
Si en voleu saber més...
PROPUESTA DIDÁCTICA ALFABETO BRAILLE (2009-2010)
Que interessant i que complert, Txell! No se m'havia acudit enfocar-ho així... Petons i bona setmana!
ResponEliminaGràcies Joana!!! La idea em va venir fent català amb els nens i nenes de 1r. Aleshores, he anat investigant i amb els petits escriurem el nostre noms amb Braille.
ResponEliminaUn petonet tafaner,
Txell