Tots i totes hem vist l'abecedari penjat sobre la pissarra amb els mateixos referents visuals que potser no s'adapten als referents dels alumnes. Són com referents universals (A d'ànec, I d'indi...).
Preguntes:
- Aquests referents faciliten la identificació dels sons amb els dibuixos?
- Són significatius per l'alumnat? Cal personalitzar-los?
- Si les classes les hem de construir entre tots, l'abecedari també? No creieu? Això pot donar significat i és un valor afegit i compartit enter tots els membres del grup-classe?
Són preguntes que us heu de fer.
***
QUÈ NECESSITAREM?
- làmines plastificades en blanc o fulls en blanc per plastificar (B5, és a dir, la meitat d'un DIN-A4)
- fotografies dels infants
- material que ells portin, trobin o escriguin (etiquetes, logotips o noms que coneguin: danone, galetes...)
Si es creu convenient:
- referents gestuals dels sons
- referents tipogràfics (lletra de pal, lletra lligada i d'impremta)
Exemple clarificador: referents visuals, gestuals i auditius:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada