Una petita maleta amb propostes i reflexions sobre la pràctica educativa enfocada a infantil.
Etiquetes
ABN
(20)
ADAPTACIÓ
(13)
agraïments
(43)
àlbums
(14)
àlbums il·lustrats
(28)
AMBIENTS
(26)
AMI
(4)
ApS
(2)
astronautes
(3)
avaluació
(13)
biblioteca
(139)
calendari
(4)
castellà
(15)
cicle inicial
(62)
cicle superior
(45)
ciències socials
(32)
cinema
(13)
circulars
(4)
coeducació
(4)
conferència
(5)
consciència fonològica
(16)
contes
(141)
dinosaures
(3)
embaràs
(7)
emocions
(120)
entrevistes
(4)
EQUIP DIRECTIU
(16)
escola
(98)
escola bressol
(9)
esquema corporal
(4)
experimentació
(18)
expressió oral
(18)
família
(34)
FER DE MESTR@
(212)
filosofia
(13)
final de curs
(15)
gats
(7)
gegants
(8)
grafomotricitat
(7)
hàbits
(22)
Hort
(5)
imants
(2)
INFORMES
(12)
jardiners
(12)
jocs
(17)
lectoescriptura
(90)
Lectures personals
(119)
Límits i normes
(11)
llengua
(11)
llibres
(52)
llum
(13)
lluna
(3)
matemàtiques
(67)
materials de la maleta
(6)
mort
(4)
motricitat fina
(15)
museu
(6)
música
(48)
natura
(9)
P3
(428)
P4
(412)
P5
(428)
pedagogia
(12)
pel·lícules
(21)
percepcions
(12)
pirates
(5)
plantes
(9)
plàstica
(79)
pràxies
(4)
primària
(103)
projectes
(167)
psicomotricitat
(13)
racons
(13)
reciclatge
(12)
reflexions
(54)
relaxació
(6)
secundària
(41)
setmana cultural
(6)
sortides
(7)
TBL pensament visible
(10)
teatre
(13)
temps
(3)
TFM
(2)
tortugues
(3)
unicorns
(1)
valors
(86)
Warhol
(1)
diumenge, 11 de novembre del 2018
TEL A INFANTIL
A l'aula tinc un infant de 5 anys amb dificultats en la parla:
- fa omissions i substitucions
- utilitza paraules comodí per identificar coses (això, allò...)
- no se'n recorda d'afegir articles, verbs...quan parla
- té un lèxic poc variat
- no sempre concorda gènere i nombre
Aquests dies m'han confirmat que és possible que tingui TEL lèxic-sintàctic i fonològic-semàntic.
QUÈ PODEM FER?
- vocalitzar molt bé amb cops de veu cada paraula
- animar-lo/a a esforçar-se
- tenir recursos visuals
- fer gestos quan parlem
- utilitzar pictogrames
- etc.
SI EN VOLEU SABER MÉS...
Les orientacions elaborades pel CREDA Jordi Perelló sobre el TEL (infantil i cicle inicial).
Etiquetes de comentaris:
emocions,
expressió oral,
FER DE MESTR@,
llengua
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada