Una petita maleta amb propostes i reflexions sobre la pràctica educativa enfocada a infantil.
Pàgines
▼
diumenge, 11 de novembre del 2018
TEL A INFANTIL
A l'aula tinc un infant de 5 anys amb dificultats en la parla:
- fa omissions i substitucions
- utilitza paraules comodí per identificar coses (això, allò...)
- no se'n recorda d'afegir articles, verbs...quan parla
- té un lèxic poc variat
- no sempre concorda gènere i nombre
Aquests dies m'han confirmat que és possible que tingui TEL lèxic-sintàctic i fonològic-semàntic.
QUÈ PODEM FER?
- vocalitzar molt bé amb cops de veu cada paraula
- animar-lo/a a esforçar-se
- tenir recursos visuals
- fer gestos quan parlem
- utilitzar pictogrames
- etc.
SI EN VOLEU SABER MÉS...
Les orientacions elaborades pel CREDA Jordi Perelló sobre el TEL (infantil i cicle inicial).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada