Al llarg d'aquest primer trimestre, hem cercat entre tots informació dels trens (llibres, fotos i altres recursos que han portat) i hem elaborat el nostre camí d'aprenentatge a partir de murals-mapes, experiències (la classe s'ha convertit en tren) i fitxes. Aquest material us ha de servir d'inspiració ja que cal adaptar-nos als interessos i necessitats del nostre alumnat.
Comencem la primera tongada de propostes:
1. Després de la recerca d'informació, iniciem el mural dibuixant les mercaderies dels trens i les etiquetem (troncs, animals...). Prèviament, per votació escollim el color del nostre mural.
2. Classifiquem diferents fotos amb trens que treuen fum (TRENS D'ABANS) i els que no (TRENS D'ARA). Prèviament, hem conversat si els trens de fum els trobem en funcionament.
1r: Què porten els trens? (troncs, animals, passatgers...). 2n: trens amb fum. 3r: trens que no treuen fum
1r: Què porten els trens? (troncs, animals, passatgers...). 2n: trens amb fum. 3r: trens que no treuen fum
3. Enganxem en cartolines i escrivim els noms dels diferents tipus de trens: LEVMAG, cremallera, monocarril, metro... i els relacionem a la pissarra per enganxar-los al mural (2 sessions).
3. Prèviament, pregunto quin tren és el seu preferit i preparo una fitxa individualitzada per cada infant. Es tracta que pintin el seu tren i hi escriguin el motiu de la seva elecció: M'AGRADA PERQUÈ...
4. Portem el dibuix d'una estació i parlem de tot allò que hi trobem i les parts del tren o els elements de l'estació: VAGONS, BALAST, RAILS, RELLOTGE, "GANXO" perquè funcioni (CATENÀRIA). Pintem el full DINA3 cooperativament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada