-
Conversa sobre per on viatgen els trens: per dins les muntanyes, per sobre els
rius i dins el mar, com també les
infraestructures que necessiten (túnels, ponts i vies). Pintem per on poden
passar (fitxa).
-
Què veiem per la finestra del tren? Les coses estan a prop o lluny? Passen
ràpid o a poc a poc? Visualitzem uns vídeos dels trens MAGLEV. Què m’agradaria
veure? A continuació, fem la fitxa corresponent.
*Per fer aquesta
activitat, em vaig inspirar en el conte " Johanna en el tren" i també
amb la proposta anomenada "Què t'agradaria veure per una finestra?" del
blog Regalims de colors
-
Viatjarem en tren i convertirem la classe en un vagó. Entre tots fem una pluja
d’idees sobre què volem ser: passatgers, maquinista, hostessa i/o revisors. A
continuació, elaborem els nostres tiquets (uns per la “tripulació i uns altres
pels passatgers”), enumerem els seients,
enumerem els bitllets i preparem el carret amb el menjar. A més a més, decidim
des d’on sortirem i a on anirem. També, pensarem si dormirem en el tren i si
tardarem molt i poc. Cal esmentar que hem treballat els hàbits de comportament
dins del tren: ens hem queixat si hi ha hagut gent que xerrava, hem saludat al
maquinista, hem donat les gràcies a l’hostessa...
BITLLET
|
foto
|
|
PASSATGER
|
||
ORIGEN
|
||
DESTINACIÓ
|
||
SEIENT
|
Per acabar, us adjuntem l'autoavaluació que han fet tots els nens/es dels àlbums il·lustrats explicats.