Les reunions amb les famílies sovint són font d'inquietuds, pors, sentiment de fracàs... per alguns mestres; però, a mesura que s'agafa experiència tendeixen a disminuir aquests sentiments.
Alguns mestres preparen una presentació (ppt) per millorar i captar l'atenció de les famílies i evitar que les reunions siguin monòtones, tot i que altres intenten fer jocs perquè els adults vivenciïn algunes propostes que succeiran dins de l'aula, és a dir, tornin a ser nens/es i valorin els aprenentatges que es potencien des de l'escola.
ORGANITZACIÓ
És recomanable fer la reunió posant les cadires en forma de mig cercle o una rotllana sencera ja que d'aquesta manera no es creen barreres visuals i tothom es pot mirar als ulls.
DOCUMENTACIÓ
Hi ha escoles que aprofiten aquesta reunió perquè les famílies omplin certs documents administratius: les autoritzacions per fer fotos, per anar a les sortides, per saber qui vindrà a buscar els nens/es...
POSSIBLE DINÀMICA PER A L'ESCOLA BRESSOL
- Presentacions per part de les famílies i per part de les mestres
- Descobrir i jugar: PANERA DELS TRESORS i JOC HEURÍSTIC (no es pot estipular un temps concret ja que això depèn de les necessitats del moment i del grup de pares i mares)
- Opinió (què us ha agradat? què no us ha agradat? com us heu sentit?...)
- Bústia dels desitjos: Què us agradaria que féssim des de l'escola? Us agradaria participar i formar part d'alguna comissió?
- Acomiadament; dubtes i inquietuds; i visitar les instal·lacions de l'escola
Per agafar idees:
http://www.ebgiravolt.com/relacio.html
Aquí teniu propostes extretes d'aquesta llicència d'estudis (Josep Maria Soler Prats):
Reunions
informatives a l’aula, prèvies a la pre-inscripció o matriculació.
Reunions
informatives a l’aula, abans d’iniciar-se el curs.
Reunions
informatives a l’aula, després d’iniciar-se el curs.
Trobades
del mestre i dels pares del grup amb finalitats concretes.
Participació
de pares en tasques més pròpiament curriculars d’aula (explicacions,
tallers, activitats concretes).
Participació
de pares en tasques complementàries a les més pròpiament curriculars
(sortides, excursions, colònies, gestió econòmica del material, etc).
Participació
dels pares en activitats vivenciades de temes més transversals: educació
per la salut, la solidaritat, l’educació vial, la pau, etc., que es porten a terme
a l’aula.
Participació
dels pares en festes tradicionals.
Aportacions
de diversos materials per part dels pares per tal de facilitar les tasques
més curriculars.
Pares delegats de curs.
Xarxa o circuït de comunicació ràpida entre tots
els pares del grup classe.
Trobades per parlar de temes educatius (tertúlies,
cafè,...), amb participació o no d’altres professionals.
Trobades específiques amb un grup concret de pares
(els delegats; grups de voluntaris; famílies determinades: famílies
immigrants, per exemple).
Xerrades, taules rodones, conferències de caire més
formatiu, amb participació o no d’altres professionals.
Projecció conjunta de vídeos, diapositives, etc.
sobre activitats dutes a terme.
Exposicions de fotografies i trobades explicatives.
Aquí teniu propostes extretes d'aquesta llicència d'estudis (Josep Maria Soler Prats):
Sortides voluntàries extraescolars.
Algú ha fet altres propostes (jocs o activitats)? Agrairia que me les féssiu arribar ;)
Gràcies per endavant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada