Hola!
Una proposta molt interessant que podem fer a l'hora de treballar un poema i/o història, és:
- fer una dramatització del poema
- llegir cada lletra del títol del poema (sons)
- fer unes corones amb el títol i/o paraules del poema
- fer un rap del text treballat
- inventar rodolins i/o embarbussaments del poema i/o text
- fer una obra de teatre
- donar un missatge "colpidor" al públic: Per exemple: Si el poema i/o text parla dels accidents, podem fer una dramatització sobre les conseqüències d'aquests
-recitar les paraules noves que hem après
- compartir les paraules amagades. Per exemple: POMA-MÀ,....
- recitar entre tots els alumnes les estrofes que hem après del poema "conjunt". Quan cada grup/curs d'alumnes recita el seu "tros", es poden aixecar del seu lloc.
- fer plàsticament els personatges, paisatges..... de cada poema
- fer teatralment una entrevista a l'autor del poema i/o llibre treballat
- recitar les paraules que li "regalem" (enviem) a l'autor del llibre i/o poema. Per exemple: Felicitats!, Meravellós..... .
Espero que aquestes propostes us siguin d'utilitat.
Una petita maleta amb propostes i reflexions sobre la pràctica educativa enfocada a infantil.
Etiquetes
ABN
(20)
ADAPTACIÓ
(13)
agraïments
(43)
àlbums
(14)
àlbums il·lustrats
(28)
AMBIENTS
(26)
AMI
(4)
ApS
(2)
astronautes
(3)
avaluació
(13)
biblioteca
(139)
calendari
(4)
castellà
(15)
cicle inicial
(62)
cicle superior
(45)
ciències socials
(32)
cinema
(13)
circulars
(4)
coeducació
(4)
conferència
(5)
consciència fonològica
(16)
contes
(141)
dinosaures
(3)
embaràs
(7)
emocions
(120)
entrevistes
(4)
EQUIP DIRECTIU
(16)
escola
(98)
escola bressol
(9)
esquema corporal
(4)
experimentació
(18)
expressió oral
(18)
família
(34)
FER DE MESTR@
(212)
filosofia
(13)
final de curs
(15)
gats
(7)
gegants
(8)
grafomotricitat
(7)
hàbits
(22)
Hort
(5)
imants
(2)
INFORMES
(12)
jardiners
(12)
jocs
(17)
lectoescriptura
(90)
Lectures personals
(119)
Límits i normes
(11)
llengua
(11)
llibres
(52)
llum
(13)
lluna
(3)
matemàtiques
(67)
materials de la maleta
(6)
mort
(4)
motricitat fina
(15)
museu
(6)
música
(48)
natura
(9)
P3
(428)
P4
(412)
P5
(428)
pedagogia
(12)
pel·lícules
(21)
percepcions
(12)
pirates
(5)
plantes
(9)
plàstica
(79)
pràxies
(4)
primària
(103)
projectes
(167)
psicomotricitat
(13)
racons
(13)
reciclatge
(12)
reflexions
(54)
relaxació
(6)
secundària
(41)
setmana cultural
(6)
sortides
(7)
TBL pensament visible
(10)
teatre
(13)
temps
(3)
TFM
(2)
tortugues
(3)
unicorns
(1)
valors
(86)
Warhol
(1)
dimarts, 23 d’abril del 2013
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Gràcies per aquestes idees de com treballar els poemes.
ResponEliminaA la clase en treballem molt els poemes relacionats amb les estacions de l'any.
I per Sant Jordi sempre dedico una setmana a aquesta vessant literària, per exemple aquest any he recitat i interpretat amb els meus alumnes 5 poemes de la Joana Raspall en el seu centenari!
Una abraçada!
Gràcies m.àngels per la teva aportació.
ResponEliminaNosaltres també hem treballat un poema de la Joana Raspall (P3).
Un petonet.
Hola guapa si passes pel meu bloc hi trobaràs un regalet ben primaveral !!!!
ResponEliminaPetonets i que acabis de passar una bona setmana !!!
Txell,
ResponEliminahas fet una síntesis d'activitats literàries genial!
Treballar la poesia és potenciar la sensibilitat i amb els valors que imperen en la nostra societat és fer un gran treball per educar infants que puguin fer la transformació d'aquest món.
Besets
Carme
Hola Carme!
ResponEliminaMoltes gràcies!!!!
El poema que hem treballat sobre Joana Raspall, els hi ha agradat molt :)
Un petonet.
Hola Magda!!!
ResponEliminaMoltíssimes gràcies!!!
Ara em passo pel teu bloc.
Un petonet.