dimecres, 8 de juny del 2022

COSES QUE HE APRÈS...

QUÈ VOL DIR SER DOCENT?

Des de ben petita, he volgut ser mestra, però el record que em queda d'allò que em pensava que és el meu ofici, és força diferent. Sovint, practicava amb els meus peluixos i era intransigent, manaire, model unidireccional... obsolet, vist i potser imposat.

Aquesta manera de ser unidireccional-vocacional, ha anat evolucionant i no deixa de ser vocacional. És una manera de ser, de fer, de viure i conviure.  

QUÈ HE APRÈS DELS NENS I NENES? 

  • Assaborir les descobertes dels infants, sense "imposar-me", tot deixant que ells ho descobreixin. 
  • Sovint les solucions les troben ells/es.  
  • Els seus interessos són transparents i cal caçar-los i aprofitar-los (aprenentatge significatiu). 
QUÈ HE APRÈS DELS COMPANYS I COMPANYES?
  • Respectar què pensen, com pensen... i ser tolerant amb les seves propostes i actituds. 
  • Estic aprenent a acceptar que encara que els altres pensin diferent que tu, no vol dir que et menystinguis i que les teves propostes no siguin vàlides. 
  • He après que no hi ha límits, tot és possible i és millor fer-ho en equip.  
QUÈ HE APRÈS DE MI MATEIXA?

  • A vegades és un gran repte controlar la teva gestió de les emocions, contenir-te i ser assertiva a l'hora de comunicar-te.  
  • He après que l'autoexigència té dues cares i cal gestionar-ho. 
  • Cadascú de nosaltres té uns interessos individuals professionals que moltes vegades no s'adiuen amb els interessos del grup i cal ser tolerant amb els "tempos" o buscar altres maneres que puguis dosificar els seus interessos i seguir tenint la teva identitat docent. 
  • Estic aprenent a ser més respectuosa amb mi mateixa i amb la meva salut. 
  • He après que la feina de l'escola mai s'acaba i que és impossible estar al 100% actualitzada a causa dels grans canvis que succeeixen. 
  • He après que mai tindré tots els recursos actualitzats, però això no vol dir que no siguin adients. És important saber utilitzar un mateix recurs per moltes coses.  
CITES I REFLEXIONS:
  • L'escola és un elefant que camina amb peus de fang. 
  • La feina mai s'acaba. On vols arribar?
  • On vols enfocar la teva energia?

SI EN VOLEU SABER MÉS...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada