divendres, 10 de maig del 2019

ESPAI DELS ASTRONAUTES

Moltes escoles tenen els ambients preparats, en el nostre cas, no tenim espais suficients per fer-ho i cada trimestre creem un espai de joc simbòlic diferent. També us he de dir que els temes els escullo jo mateixa...

1r trimestre: Espai de la perruqueria i massatges
2n trimestre: Espai dels veterinaris
3r: Espai dels astronautes 

En el cas de l'any passat, van ser els següents:
1r trimestre: Espai de la botigueta
2n trimestre: Espai de l'hospital
3r: Espai de la pizzeria-restaurant 

Aquest trimestre crearen l'espai dels astronautes. El primer que faig és buscar informació i planifico una mica l'espai per saber què puc treballar o com aprofitar al màxim qualsevol situació educativa. 
Per la xarxa, busco en el pinterest i blogs educatius i començo a redactar la UD que no pararà de transformar-se fins que s'acabi l'espai. El fet de fer-ho ara, em crea seguretat i no vaig tan perduda...així de clar ;) Això no vol dir que no faci canvis. 

Un altre recurs que em serveix moltíssim és el document redactat pel Departament d'Ensenyament (Racons de joc simbòlic. Una manera de jugar i descobrir els usos de la lectura). Em serveix per veure les situacions comunicatives que vull potenciar. 

Aquí teniu alguns recursos: 

Make your own astronaut glove box to show kids how astronauts and scientists study moon rocks and other specimens in space. || Gift of Curiosity

PLANIFICACIÓ
1a sessió: En una capsa ens arriba una carta, lletres per ordenar o un peluix que ens ajuda a esbrinar què farem. A continuació, pensem coses que sabem de l'espai que crearem...
Què fan els astronautes?
On viatgen?
Com van vestits? Etc

Busquem objectes i contes dels astronautes a l'aula i redactem una carta a les famílies (els infants dibuixen què necessitarem: guants, bosses zipper, ampolles...). 

POSSIBLE CIRCULAR

Benvolgudes famílies,
Necessitem la vostra col·laboració ja que al llarg del 3r trimestre muntarem l’espai dels i les astronautes i ens agradaria que ens féssiu arribar:
  • -       Caixes de cartró de diferents mides
  • -       Guants i ampolles buides
  • -       Tubs corrugats (si en teniu)
  • -       Bosses hermètiques (pel menjar dels astronautes)
  • -       Peluixos d’extraterrestres i/o astronautes

 I tot allò que creieu que ens pugui fer servei. Moltes gràcies per la vostra col·laboració,
Les mestres d’Educació Infantil 

2a sessió: Mirem tots els objectes que han portat i comencem a muntar el racó:
- grup 1: fan sorra fina i busquen pedres i les emboliquen amb paper d'alumini per crear l'atmosfera de Mart, la lluna o qualsevol altre planeta
- grup 2: pinten estrelles i planetes amb pintura fosforescent i normal
- grup 3: posen en bosses hermètiques el menjar de la tripulació  
- grup 4: dibuixen en un paper d'embalar la superfície dels planetes per trepitjar-la amb xanques. 

3a sessió: Gaudim de les diferents zones de l'espai:
- zona d'investigació: per tocar les pedres que han recollit (amb balances, lupes...)
- zona de caminar amb xanques
- zona d'aviació i/o comandament 
- etc



Aquest espai pot durar tantes sessions com siguin necessàries, però en aquest cas, no hem disposat de més (hem fet tres sessions amb alumnes de P3, P4 i P5). 

SI EN VOLEU SABER MÉS...

https://artsycraftsymom.com/20-ideas-for-a-fabulous-outer-space-party/



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada