dimarts, 26 de desembre del 2017

ACTIVITATS SOBRE ELS TRENS (PART I)

 

Al llarg d'aquest primer trimestre, hem cercat entre tots informació dels trens (llibres, fotos i altres recursos que han portat) i hem elaborat el nostre camí d'aprenentatge a partir de murals-mapes, experiències (la classe s'ha convertit en tren) i fitxes. Aquest material us ha de servir d'inspiració ja que cal adaptar-nos als interessos i necessitats del nostre alumnat. 

Comencem la primera tongada de propostes:
1. Després de la recerca d'informació, iniciem el mural dibuixant les mercaderies dels trens i les etiquetem (troncs, animals...). Prèviament, per votació escollim el color del nostre mural.
2. Classifiquem diferents fotos amb trens que treuen fum (TRENS D'ABANS) i els que no (TRENS D'ARA). Prèviament, hem conversat si els trens de fum els trobem en funcionament. 

 1r: Què porten els trens? (troncs, animals, passatgers...). 2n: trens amb fum. 3r: trens que no treuen fum



 3. Enganxem en cartolines i escrivim els noms dels diferents tipus de trens: LEVMAG, cremallera, monocarril, metro... i els relacionem a la pissarra per enganxar-los al mural (2 sessions). 
3. Prèviament, pregunto quin tren és el seu preferit i preparo una fitxa individualitzada per cada infant. Es tracta que pintin el seu tren i hi escriguin el motiu de la seva elecció: M'AGRADA PERQUÈ...

4. Portem el dibuix d'una estació i parlem de tot allò que hi trobem i les parts del tren o els elements de l'estació: VAGONS, BALAST, RAILS, RELLOTGE, "GANXO" perquè funcioni (CATENÀRIA). Pintem el full DINA3 cooperativament. 
 
 Set of sketches with railway station. Passengers on platform, waiting, arriving and departing train. Hand drawn black and white vector illustration.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada