divendres, 29 de desembre del 2017

ACTIVITATS SOBRE ELS TRENS (PART II)



- Conversa sobre per on viatgen els trens: per dins les muntanyes, per sobre els rius  i dins el mar, com també les infraestructures que necessiten (túnels, ponts i vies). Pintem per on poden passar (fitxa).  


- Què veiem per la finestra del tren? Les coses estan a prop o lluny? Passen ràpid o a poc a poc? Visualitzem uns vídeos dels trens MAGLEV. Què m’agradaria veure? A continuació, fem la fitxa corresponent. 

*Per fer aquesta activitat, em vaig inspirar en el conte " Johanna en el tren" i també amb la proposta anomenada "Què t'agradaria veure per una finestra?" del blog Regalims de colors


- Viatjarem en tren i convertirem la classe en un vagó. Entre tots fem una pluja d’idees sobre què volem ser: passatgers, maquinista, hostessa i/o revisors. A continuació, elaborem els nostres tiquets (uns per la “tripulació i uns altres pels passatgers”),  enumerem els seients, enumerem els bitllets i preparem el carret amb el menjar. A més a més, decidim des d’on sortirem i a on anirem. També, pensarem si dormirem en el tren i si tardarem molt i poc. Cal esmentar que hem treballat els hàbits de comportament dins del tren: ens hem queixat si hi ha hagut gent que xerrava, hem saludat al maquinista, hem donat les gràcies a l’hostessa... 
BITLLET
 foto     
PASSATGER

ORIGEN

DESTINACIÓ

SEIENT 


Per acabar, us adjuntem l'autoavaluació que han fet tots els nens/es dels àlbums il·lustrats explicats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada