dilluns, 5 d’agost del 2013

ELS LAPBOOKS

A l'estiu sempre m'agrada mirar idees, propostes i activitats que no he pogut dur a terme i afegir-les a la llista pel proper curs. I aquest curs espero fer el meu primer LAPBOOK. 

Segons el que he anat veient, el lapbook és un llibre amb solapes en el qual hi ha un resum del projecte que s'ha fet a l'aula. Així doncs, podem afegir paraules clau, jocs, papers desplegables, trencaclosques, bossetes amb materials diversos....

Aquí en teniu alguns exemples:


7 comentaris:

  1. Moltes gràcies per la menció a Fer de Mestres!
    A mi m'agraden molt els lapbooks, encara que no vaig ser-hi a temps de fer-ne abans d'emmalaltir.
    Tinc la sort de poder compartir idees amb una companya i amiga, amb la qual vàrem anirmar-nos el curs passat a fer-ne un, ella a l'aula i jo aportant idees ha,ha,ha.
    Besets
    Carme.

    ResponElimina
  2. Txell els lapbooks són genials. A mi m'encantennnnnnnnnnnnnn !!!!!
    Jo aquest curs n'he fet tres un per cada projecte i amb uns resultats fantàstics !!!
    Espero que t'animis el proper curs a realizar-ne alguns !!!!
    Petonets

    ResponElimina
  3. Hola noies!
    Estic entusiasmada, però alhora tinc por: A P3 com hem de fer el lapbook?

    Magda: Vas fer tres lapbooks per exposar a l'aula o tots els infants van fer el seu?

    Gràcies noiessss.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Txell, tots els infants van fer el seu. Jo els vaig començar a fer a P4 a P3 encara no n'he fet cap. Quan més petits són més feina hem de fer nosaltres ja que els nens no són tant autònoms. A P3 ho podries fer a més fotografies i dibuixos i poca lletra.
      Si mires el meu bloc podras veure el lappbook dels pirates (P4)i el de l'aigua i el de la lluna (P5)i poder en treus idees èr fer el de P3.
      Un petonet

      Elimina
    2. Txell,
      per l'estadi evolutiu dels infants, jo trobo molt complicat fer projectes a P3 si no és que són molt dirigits i els lapbooks: sense comentaris... No val la pena fer activitats on els nens i nenes no siguin els protagonistes de l'aprenentatge.
      Per la meva experiència, P3 és un curs de descobertes, de moviment, d'activitats amb materials, d'experiències i poc paper.
      Ja tindran temps de fer lapbooks!
      Et recomano un llibre molt interessant per a mestres que fan o faran P3
      Receptes per cuinar un bon curs http://www.laxaveta.com/
      Besets
      Carme

      Elimina
  4. Hola Magda!
    Moltes gràcies.
    Ara hi vaig :)

    Ja t'aniré informant.

    Txell

    ResponElimina
  5. Hola Carme,
    moltes gràcies per la recomanació.
    El lapbook el faré quan pugui.... el deixo pendent pel proper curs o per més endavant.
    Ja conec el llibre, me'l tornaré a mirar.
    Gràcies.
    Txell

    ResponElimina