dimarts, 13 d’agost del 2013

DOS TUTORS A L'AULA



Durant les vacances podem reflexionar sobre diversos temes i dilemes pedagògics. I aquí en teniu un, que segurament haureu pensat:

- Per què durant les sortides cal portar més mestres (1 per a cada 10 infants) i a l'aula el/la mestre/a està sol/a? 

En primer lloc, és normal que a les sortides hi hagin més mestres pels perills i per la seguretat del grup. Per tant, es fa com a "mesura per evitar accidents" i perquè els infants estiguin cuidats i "vigilats". Així doncs, en un grup de 25 alumnes hi haurà 3 adults que en tindran cura. Això ens permetrà atendre a tots les necessitats dels infants i farà que la sortida "rutlli". 

I la meva proposta és que crec que és molt beneficiós tenir més d'un mestre/a-tutor/a a l'aula. Per què ho crec? Doncs perquè així els/les tutors/es comparteixen responsabilitats i els infants s'acostumen a tenir més d'un referent. A més a més, els tutors/es es poden "complementar", és a dir, poden aprendre junts, compartir inquietuds, valorar les activitats i intercanviar opinions sobre l'evolució dels alumnes. I hi afegiria el fet que si a un tutor li costa expressar certes coses (emocions, temari....), l'altre tutor pot "omplir aquest buit".  

Sé que és un tema delicat...

Què en penseu?



3 comentaris:

  1. Durant uns anys, vaig compartir el curs de P5 amb una companya que feia de secretària a l'equip directiu.
    Va ser genial perquè, a més de companyes, som amigues, compartim la idea del que és ensenyar i aprendre i com dius tu aprenem juntes.
    Encara ara, parlem dels cursos, li busco recursos a la xarxa i parlem de pedagogia mentre fem un cafè.
    És molt més complicat quan has de compartir la tutoria amb alguna persona amb qui no t'entens; aleshores el curs és molt llarg.
    Petonets
    Carme

    ResponElimina
  2. Hola Carme,
    no havia pensat amb el fet de no tenir "sintonia amb l'altre/a tutor/a". Però, hem d'aprendre a saber gestionar i comunicar-nos amb persones que no tenim sintonia. Tot i així, deu ser molt difícil.
    Així doncs, caldria que cada equip directiu escollís les tutores tenint en compte les afinitats? Seria adient?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Des de la teoria, som professionals i cal saber compartir les tasques docents però a la pràctica...
      Els últims anys de docència activa, feia els reforços a l'Educació Infantil i realment treballar a segons quines tutories, com a mestra era molt dur! Tot i la línia d'escola, ja saps que "cada maestrillo, tiene su librillo".
      Bona nit!
      Carme

      Elimina