Una iniciativa per incentivar el moment màgic de llegir a l'aula és dissenyar els "penjadors literaris". La proposta més fàcil seria que el/la mestre/a ho dissenyi, però crec que seria més enriquidor fer-ho amb l'alumnat i tindria més valor.
Proposta: Si fem lectura autònoma i/o guiada a l'aula, podem demanar a l'alumnat, per grups cooperatius, que dissenyin un penjador literari i el podem anar canviant al llarg de l'any.
Què aconseguim?
- donar valor a l'hora de llegir per evitar interrupcions
- que sigui significatiu pels alumnes perquè els han dissenyat ells/elles
- que treballin entre iguals (posar-se d'acord, prendre decisions...)
Bones pràctiques (BESCAT)
Aquesta proposta podria entrar a:
- Línia 1: La biblioteca escolar com a agent de canvi i innovació
- Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa
- Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre
- Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector
- Línia 5: La biblioteca escolar com a agent d’impuls i participació activa a la cultura digital
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada