Per què se celebra el dia de la Biblioteca?
Misteriosament, no he trobat l'enllaç d'aquest cartell o potser l'han canviat.
Seguint amb la il·lustració compartida, podem treballar aquests aspectes:
Educació InfantilObservar la il·lustració (què veiem, quines emocions ens transmet…)
Pensament visible: veig, penso i em pregunto.
veig: descripció de la imatge: un nen, un cavall, uns llibres…
penso: què està fent, etc.
em pregunto: on va? per què està envoltat de llibres? I per què aquests tenen ales? (quan llegim un conte que ens agrada molt, què ens fa sentir?).
El mestre/ la mestra pot escriure o dibuixar les seves observacions a la pissarra amb tres separacions. Per exemple:
Cicle Inicial
Observar la il·lustració (què veiem, quines emocions ens transmet…).
Destresa de pensament: rutina de comprensió: Activitat: Escollir la millor frase que resumeix aquesta il·lustració.
Crear un nou cartell il·lustratiu individualment o per equips.
Cicle Mitjà
Observar la il·lustració (què veiem, quines emocions ens transmet, què ens passa quan llegim, quins llibres ens han captivat i per què…).
Visualitzar aquest curtmetratge i comparar-lo amb la il·lustració:
“Els fantàstics llibres voladors del Sr Morris” (15 minuts):
https://www.youtube.com/watch?v=Ad3CMri3hOs
Cicle Superior
Observar la il·lustració (què veiem, quines emocions ens transmet, què ens passa quan llegim, quins llibres ens han captivat i per què…).
Desenvolupar la literacitat crítica:
Pensament holístic: Quina visió del món està representada? (llegir què ens aporta...). Per què han escollit aquesta il·lustració? Tindria la mateixa repercussió en cas que el cartell fos diferent? (sense llibres ni cavalls voladors, amb una nena com a protagonista…)
Pensament social: Quina intencionalitat o missatge ens transmet? Etc.
Pensament creatiu: Pots relacionar el vídeo amb la teva vida? I amb la teva realitat? Etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada