Títol: Maneres de mirar
Autor: John Berger
Editorial: Edicions de 1984, 2017
Opinió: Interessant llibre que parla de les maneres de mirar, valga'm la redundància. Es compara l'art de mirar en l'època dels quadres, les fotografies i la televisió. També, hi ha un marcat anàlisi de com mirem i com ens sentim mirats. Alhora, s'aprofundeix en el fet que ens agrada mirar i que estem influenciats pels valors masculins, femenins i pels valors socials de tot allò que implica mirar. Es compara l'objectiu de les pintures i de la publicitat. Cal afegir que és un llibre de lectura fàcil i amena i et fa cavil·lar. Francament recomanable.
Us deixo algunes cites enumerades:
Pàgina:
7: L'acció de veure precedeix la paraula. L'infant mira i reconeix abans de saber parlar.
8: Les nostres creences i coneixements afecten la manera que tenim de veure les coses.
9: Una imatge és una visió recreada o reproduïda. És una aparició extreta del lloc i del temps on va aparèixer originalment i que ha estat conservada un moment o uns quants segles.
11. La història sempre estableix la relació entre un present i el seu passat.
26. La filmació evoluciona amb el temps, mentre que el quadre no pot fer-ho.
83. Quan comprem un quadre, també comprem l'aspecte de l'objecte que representa.
129. La imatge publicitària pertany al moment present [...], pertanyen a aquest moment perquè s'han de renovar i posar la dia constantment. Tanmateix no parlen mai del present. Sovint es refereixen al passat i sempre parlen del futur.
153. El fet de situar-se en un futur constantment ajornat fa que la publicitat exclogui el present privant-lo de la possibilitat de ser, desenvolupar-se.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada