Al llarg de la vida laboral, trobes escoles que:
- no tenen cartells per identificar els racons o els objectes
- tenen cartells per identificar els objectes escrits amb lletra de PAL, amb lletra lligada i amb lletra d'impremta (o totes tres)
- els nens/es realitzen els cartells, per la qual cosa van canviant en cada curs escolar ja que no té sentit que els cartells "segueixin" a l'aula quan els infants han marxat
En el primer cas, l'abecedari "exerceix" de referent. Aquest abecedari està replet de les cares dels infants de l'aula i de l'altre nivell perquè identifiquin el nen amb la seva lletra "maquinista". En el segon cas, són cartells fets per la mestra i que serveixen per organitzar els materials i poden servir "d'extra" perquè -qui vulgui- pugui anar a "visualitzar"-los" i començar a llegir en moments espontanis. Per mi, no fan cap mal...poden esdevenir "estímuls". I, per últim, els cartells elaborats pels infants són significatius perquè els han creat ells.
Penso que totes les propostes són vàlides segons els objectius que ens marquem. Què en penseu?
Per acabar, m'agradaria saber què en penseu de:
- referents a les taules d'infantil (números, vocals o tot l'abecedari)
- cartells escrits en els tres tipus de lletra (de pal, lligada i d'impremta)
Gràcies ;)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada