Durant les primeres setmanes a infantil i, sobretot, a P3 es fa l'adaptació. Les escoles ordinàries ofereixen la possibilitat de fer jornada flexible per tal que els infants es vagin adaptant. En el cas de les escoles rurals, en principi, no se'n fa ja que a l'aula hi conviuen els tres nivells del segon cicle d'infantil.
TASQUES QUE ES PODEN FER:
- jocs i activitats per potenciar la cohesió de grup
- escollir el nom de la classe tot relacionant-lo amb el tema transversal del curs
- decidir i començar a decorar el mural de la porta
- fer els dibuixos dels penjadors
- decidir com volem i què pengem a l'aula (cartells de les rutines...).
- parlar i decidir les normes de la classe. Si convé, escriure-les.
*Recordem que és interessant que l'aula sigui un llençol blanc per tal de fer-nos-la nostra (tot hauria d'estar despenjat, cal construir-la amb l'alumnat).
- decorar els cartells identificatius o logotips de cada taula (alguns els pengen al sostre o els enganxen a l'aula)
- començar a muntar el racó del nom de la classe amb els objectes, contes, imatges... que et van portant els alumnes
- decorar els carpesans (decorar una tira de cartolina i enganxar-hi la nostra foto, etc)
- pintar els palets de la sort: ens ajuden a seleccionar voluntaris, a fer fila...
- visitar tots els espais de l'escola: les altres classes, l'hort, la biblioteca...
- visitar tots els espais de l'escola: les altres classes, l'hort, la biblioteca...
SI EN VOLEU SABER MÉS...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada