dilluns, 12 de desembre del 2022

Per què ser feliç quan podries ser normal? de la Jeanette Winterson

 


https://periscopi.cat/llibre/astrolabi/per-que-ser-felic


Títol: Per què ser feliç quan podries ser normal?

Autora: Jeanette Winterson

Edicions Periscopi: 2021 (3a edició)

Opinió: La veritat que llegint el títol havia pensat que seria diferent, però el missatge d’aquest llibre m’ha colpit. L’autora ens detalla aspectes de la seva infantesa, joventut i edat adulta a l’hora de descobrir els secrets de la família. Ens relata el cert fanatisme de la seva mare adoptiva i com als 16 anys decideix marxar de casa per ser feliç tot seguint els seus valors. L’autora no ha tingut una vida fàcil i, en tot moment, ens ho explica amb molta enteresa i sensibilitat.

Algunes cites:

Pàgina 13: (...) i jo, com tots els nens, adoptats o no, he hagut de viure algunes de les vides que ella no va poder viure.

Pàgina 20: El fotògraf enquadra la foto; els escriptors enquadren el món.

Pàgina 40: Jo vaig tenir molt avisat la impressió que el poder d’un text no està limitat pel temps. Les paraules continuen fent la seva feina.

Pàgina 52: Tota la vida gira entorn d’una altra oportunitat i, mentre som vius, fins al final de tot, sempre hi ha una altra oportunitat.

Pàgina 77: Els llibres, per a mi, són una casa. (...). A dins hi ha una mena de temps diferent i una mena d’espai diferent.

Pàgina 135: Com més àmplies són les nostres lectures, més lliures esdevenim.

Pàgina 176: Aquesta és la fletxa del temps, el vol de la matriu a la tomba.

Pàgina 178: La vida són capes, fluids, fragments deslligats.

Pàgina 232: Ella es va abocar cap endins, jo cap enfora.

Pàgina 233: No deixo de veure les diferents direccions que podia haver seguit la meva vida a mesura que l’atzar i les circumstàncies, el temperament i el desig, anessin obrint i tancant, obrint i tancant portes, camins, carreteres.

Pàgina 251: Escrivia el passat i redescobria el futur.

Pàgina 254: Intento respectar la meva pròpia complexitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada