dimecres, 2 d’octubre del 2013

HÀBITS - LAVABO II

Un any més faig P3 ( i van dos cursos seguits) i tinc un dilema que us vaig comentar l'any passat. Com organitzar-se per fer pipi, rentar mans i beure aigua?
Penseu que no és el mateix estar sol/a que amb un/a altre/a mestre/a que t'ajudi... .

He vist que hi ha gent que fa això:
- primer fan pipi a l'aula, després es renten les mans amb aigua i sabó i, per últim, beuen aigua. Però clar, si veuen aigua al final de tot, els nens/es no estan assedegats???? Es fa això per intentar "controlar-los" i, si és així, després podran beure aigua?
En fi, són accions que em fan pensar que com a recompensa tenen l'aigua.... .

- altres (jo m'incloc) fan això: beuen aigua, fan pipi i es renten les mans.
Per què primer veuen aigua? Perquè crec que és una necessitat bàsica després d'estar 45 minuts al pati. Per això vaig prioritzar primer beure aigua.... .


Carme, em sembla que provaré això de fer pipi al lavabo del pati ja que en tenim tres (a l'escola de l'any passat en teníem dos).

4 comentaris:

  1. Txell,
    penso que tenim massa vici a sistematitzar-ho tot; fins les necessitats orgàniques dels infants. Aleshores, esperen que els diguem quan cal anar al vàter, es refien i no s'escolten el seu cos. Aix...
    Pensant en la Primària, sé que cal acostumar els infants a no interrompre les activitats, però estem a P3 on hi ha infants que encara tenen dos anys!!!
    Tenint en compte aquesta premissa, si no m'ho ha imposat l'escola, poques vegades he fet les llargues cues per anar a fer pipí., són tan pesades per a tothom!
    En fer P3, cada infant anava al vàter quan ho necessitava (quasi sempre els he tingut dintre l'aula) i durant el pati els recordava a tots els nens i les nenes que s'hi havia d'anar.
    Com que feien sorra, en petits grups es rentaven les mans a les piques abans de pujar i s'arribava a l'aula amb la feina feta!
    En relació a beure, com que s'esmorzava just abans de sortir al pati, en acabar recollien el tovalló i el guardaven a la bosseta però no el got, deixant-lo sobre la taula. Abans de sortir, jo els omplia tots d'aigua i quan arribaven en tornar del pati, es trobaven el got ple sobre la taula, bevien i l'endreçaven per començar l'activitat.
    Després de les primeres setmanes era una rutina diària força ràpida de fer que a mi sempre m'havia funcionat molt bé!!!
    Suposo que les característiques de cada escola determinen les rutines; però pensa que tot és possible i tot està per descobrir!
    Petonets de dijous
    Carme

    ResponElimina
  2. Hola Carme,
    moltíssmes gràcies per la paciència que tens :)

    Avui ja he començat a fer això d'anar al lavabo quan som al pati. Ha anat força bé. Després, per grups hem anat a rentar-nos les mans i hem begut aigua. També, he posat música relaxant....cada dia vaig millorant ;)

    Un petonet.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'encanten les teves propostes i reflexions, ja saps que "la maleta" és un dels meus blogs preferits!
      Acaba d'iniciar-se el curs i estàs en una escola nova. Tens moltes ganes d'aprendre i gaudir de Fer de Mestra; TRANQUI en unes setmanes tot anirà rodat!
      Besets
      Carme

      Elimina
  3. Hola Carme,
    gràcies per tot.
    Ets de gran ajuda :)
    No escric gaires comentaris al teu bloc, però et vaig seguint, eh?
    Un petonet.

    Txell

    ResponElimina