dilluns, 11 de febrer del 2013

"EXCESSIU AFERRAMENT"

Hola a tots i a totes!
Fa mesos que estic preocupada per una nena que des de principi de curs es mostra "tossuda" i, a l'hora del pati, acostuma a estar al meu costat. Però, no sempre ha estat així. 

Durant el mes de novembre vaig aconseguir que jugués al pati amb altres infants i, com que va faltar bastants dies, des d'aquell moment SEMPRE està al meu costat (i quan no hi sóc, està al costat de les altres mestres). Ella em diu que té por (però, no sap a què) i quan li dic que jugui amb els altres es posa molt nerviosa i s'angoixa. 

Això sí, quan hi ha una nena al seu costat que vol jugar amb ella, acostumen a interactuar, tot i que em "vigila" i no em puc separar molt. 

Cal afegir que a l'aula no passa res, juga normalment amb els seus amics i no es mostra angoixada. 

Per tant, em pregunto:
- l'he d'obligar, encara que plori, a jugar amb els altres?
- què puc fer perquè l'estona del pati no sigui angoixant per la nena? 

Demà provaré de donar-li la mascota de la classe (titella), a veure què passa. 

Què en penseu?

Gràcies!!!!

2 comentaris:

  1. Per què té por? A què? A qui? Esteu al pati amb infants més grans i massa moguts? Hi ha algun/a company/a que la molesta?
    Jo no l'obligaria a jugar fins que tingués clares les respostes.
    Ella no ho sap explicar però pateix. Si pots treure l'entrellat fent una entrevista amb la família.
    Mare sobreprotectora?
    Mare deprimida?
    Problemes familiars?
    Cal que, dia a dia, experimenti que a l'escola no hi ha enemics. Temps al temps...

    ResponElimina
  2. Hola Carme!
    Aquesta nena acostuma a mostrar-se tossuda, des de "sempre". Vaig aconseguir que fes fila, donant-li un ultimàtum (volia estar al meu costat i no agafar-se als companys/es).

    I no té cap problema amb cap company. I al pati només hi ha P4 i P3.

    Jo crec que els "espais" grans, l'aterren, però ja he comentat que vaig aconseguir que jugués!!!!

    En fi, la mare és bastant sobreprotectora.

    Ja t'aniré informant.

    Gràcies per la teva aportació.

    ResponElimina