dilluns, 10 de desembre del 2012

PER REFLEXIONAR...

 
 
Fa pocs dies que he acabat de llegir el llibre "Jo confesso" de l'escriptor Jaume Cabré i publicat per l'editorial Proa (setena edició, 2012). I us he de comentar que m'ha agradat molt. 
L'argument del llibre gira entorn el protagonista i les connexions que ha tingut "abans i després" amb els altres personatges. 

Cal afegir que hi ha frases molt encertades i úniques relacionades més o menys amb la nostra professió.

- "Tot el que temem ens és concedit" de l'Hélène Cixous. 

I en algun moment del llibre, un personatge vol ser mestre i el seu pare li diu: "la vida del mestre és esgotadora i no guanya per disgustos. I cobra poc. No és cap bona idea" (pàgina 854). 

En relació a la frase de l'Hélène Cixous, estic totalment d'acord. La vida et dóna l'oportunitat de superar-te i d'aprendre dels teus errors. Per exemple: si estàs preocupat pel control del grup, molts cops et podrà costar, però buscaràs les estratègies necessàries per superar-ho.

Què en penseu?


3 comentaris:

  1. Txell,
    no he llegit el llibre!
    Demà si puc, porto uns dies una mica "xepi-xepi", vaig a la biblioteca a buscar-lo.
    Jo prefereixo la frase:
    "Tot el que desitgem de veritat ens és concedit" perquè, unint-ho a la teva última reflexió, en desitjar-ho, acabem trobant les estratègies per aconseguir-ho.
    Clar que, sempre hi ha quelcom que es desitja i és impossible que arribi...
    Bona setmana!!!



    ResponElimina
  2. Hola Carme!
    Et vull comentar que el llibre no parla dels mestres, eh?

    També m'agrada la frase que has posat. :)

    Et desitjo una bona setmana

    ResponElimina