divendres, 1 d’agost del 2014

TAPA DELS GATETS

 
Aquí teniu la tapa que us vaig comentar sobre el projecte dels gatets. Com observareu, és seguint l'estil de la tapa del projecte dels jardiners. 
 
1. Enganxem papers de seda de tonalitats blavoses i verdes/marrons per fer el cel i el terra. El paper utilitzat és el bàsic DINA3.
2. Pintem amb ceres el nostre gatet i després l'envernissem.
3. Quan estigui sec, enganxem amb cola blanca el gatet a la tapa.

Us deixo algunes siluetes de l'autora:

http://wilderpaintsplatters.wordpress.com/tag/laurel-burch/


EL BIBLIOMERCAT!!!

L'altre dia vaig trobar una notícia excel·lent: el bibliomercat!!! [Us recomanem la proposta del Bibliopati a l'escola]
No em pensava que existia, però he vist que des de fa temps és una iniciativa que s'està duent a terme a molts municipis del territori. Però, a vegades la proposta deixa de funcionar perquè els objectius que l'han impulsat s'ha complert o per motius econòmics.

En resum: es tracta d'apropar el món dels llibres a les persones tot dinamitzant la biblioteca municipal.


 
 

EL MÓN DEL CINEMA A L'AULA

Avui obrint el correu hem tingut una gran i inesperada sorpresa: la M.Àngels del bloc Ei Educació Infantil ha penjat el treball que ha dut a terme sobre el cinema a l'aula de P5. I, a més a més, hem tingut la sort de compartir la nostra maleta amb ella.
 
És un autèntic goig veure com la maleta ofereix una mica de llum i una guspira d'esperança per treballar conscientment aquest tema a l'aula.
 
Molt bona feina M.Àngels i moltes gràcies per compartir-la amb nosaltres.
 
 
I, per acabar, aquí us presentem una altra proposta relacionada amb el cinema:
- L'escola Miquel Martí i Pol de Lliçà d'Amunt ha apadrinat paraules relacionades amb el món del cinema
 
 

dissabte, 26 de juliol del 2014

EL PETIT INFINIT




Fa unes setmanes que han estrenat aquesta pel·lícula i ens pot ajudar a l'aula per treballar aspectes com l'ètica, els valors, la vida mateixa... i, sobretot, treballar les habilitats de pensament. Només afegir que em recorda a Un paseo para recordar (2002).

Títol: Bajo la misma estrella (The Fault in our Stars)
Director: Josh Boone

País: USA, 2014

Aquí teniu una crítica del diari La Gaceta i algunes frases per reflexionar.
“No puedo expresar lo mucho que te agradezco nuestro pequeño infinito”.
“Todo el mundo debería tener amor verdadero y debería durar como mínimo toda la vida”.

divendres, 18 de juliol del 2014

REUNIONS-JOC

Les reunions amb les famílies sovint són font d'inquietuds, pors, sentiment de fracàs... per alguns mestres; però, a mesura que s'agafa experiència tendeixen a disminuir aquests sentiments.
Alguns mestres preparen una presentació (ppt) per millorar i captar l'atenció de les famílies i evitar que les reunions siguin monòtones, tot i que altres intenten fer jocs perquè els adults vivenciïn algunes propostes que succeiran dins de l'aula, és a dir, tornin a ser nens/es i valorin els aprenentatges que es potencien des de l'escola.
 
ORGANITZACIÓ
És recomanable fer la reunió posant les cadires en forma de mig cercle o una rotllana sencera ja que d'aquesta manera no es creen barreres visuals i tothom es pot mirar als ulls.  
 
DOCUMENTACIÓ
Hi ha escoles que aprofiten aquesta reunió perquè les famílies omplin certs documents administratius: les autoritzacions per fer fotos, per anar a les sortides, per saber qui vindrà a buscar els nens/es...
 
POSSIBLE DINÀMICA PER A L'ESCOLA BRESSOL
- Presentacions per part de les famílies i per part de les mestres
- Descobrir i jugar: PANERA DELS TRESORS i JOC HEURÍSTIC (no es pot estipular un temps concret ja que això depèn de les necessitats del moment i del grup de pares i mares)
- Opinió (què us ha agradat? què no us ha agradat? com us heu sentit?...)
- Bústia dels desitjos: Què us agradaria que féssim des de l'escola? Us agradaria participar i formar part d'alguna comissió?
- Acomiadament; dubtes i inquietuds; i visitar les instal·lacions de l'escola
 
Per agafar idees:
http://www.ebgiravolt.com/relacio.html

Aquí teniu propostes extretes d'aquesta llicència d'estudis (Josep Maria Soler Prats):
Reunions informatives a l’aula, prèvies a la pre-inscripció o matriculació.
Reunions informatives a l’aula, abans d’iniciar-se el curs.
Reunions informatives a l’aula, després d’iniciar-se el curs.
Trobades del mestre i dels pares del grup amb finalitats concretes.
Participació de pares en tasques més pròpiament curriculars d’aula (explicacions, tallers, activitats concretes).
Participació de pares en tasques complementàries a les més pròpiament curriculars (sortides, excursions, colònies, gestió econòmica del material, etc).
Participació dels pares en activitats vivenciades de temes més transversals: educació per la salut, la solidaritat, l’educació vial, la pau, etc., que es porten a terme a l’aula.
Participació dels pares en festes tradicionals.
Aportacions de diversos materials per part dels pares per tal de facilitar les tasques més curriculars.
Pares delegats de curs.
Xarxa o circuït de comunicació ràpida entre tots els pares del grup classe.
Trobades per parlar de temes educatius (tertúlies, cafè,...), amb participació o no d’altres professionals.
Trobades específiques amb un grup concret de pares (els delegats; grups de voluntaris; famílies determinades: famílies immigrants, per exemple).
Xerrades, taules rodones, conferències de caire més formatiu, amb participació o no d’altres professionals.
Projecció conjunta de vídeos, diapositives, etc. sobre activitats dutes a terme.
Exposicions de fotografies i trobades explicatives.
Sortides voluntàries extraescolars.
 
Algú ha fet altres propostes (jocs o activitats)? Agrairia que me les féssiu arribar ;)
Gràcies per endavant.

dijous, 17 de juliol del 2014

TOTS I TOTES FEM ESCOLA

Avui m'agradaria fer-vos un petit tastet d'una experiència que trobo realment molt enriquidora: fer que l'entorn entri a l'escola.

Com es pot fer?
- Des de l'escola o altres entitats socials oferir oportunitats perquè la gent participi i digui la seva a l'escola, és a dir, comparteixi el que sàpiga. Veureu que he dit gent ja que no només em refereixo a les famílies sinó a totes les persones interessades a compartir les seves vivències i maneres de fer. Per tant, es tracta de crear una xarxa de relacions (entorn-escola i escola-entorn) perquè aquesta sigui un estímul i provoqui la participació d'una part de la població.
  
Aquí teniu una proposta que es fa a Cabrianes anomenada Clicxic.

 
I, per acabar, teniu algunes propostes que ben segur us faran reflexionar:
- tenir a l'aula un espai públic i privat (que permeti el treball individual o per parelles)
- trencar el temps / l'horari
- tenir a l'aula un espai lliure per ocupar-lo quan sigui necessari
- l'espai facilita els aprenentatges; cal crear contextos rics
- promoure diferents agrupaments: moure les cadires
- tenir espais que apareguin (desplegar un pergamí, l'estora, un mural per fer memòria dels aprenentatges apresos...)

dilluns, 14 de juliol del 2014

WARI

Desenvolupament: Cada equip té un camp de sis forats on hi ha quatre cigrons.
El primer equip escull un forat del seu camp i agafa els cigrons d'aquell forat tot deixant un cigró en cada forat movent-se cap a la dreta. A continuació, el segon equip farà el mateix.
Cal afegir que si en l'últim forat que hi poses el cigró i hi ha menys de quatre cigrons, els agafes tots. Així doncs, l'equip guanyador és el que ha buidat el camp contrari.
 
http://www.xtec.cat/crp-blanes/iexperi_arxius/EP-activitats%20culturals/etnies-quatrevents.htm
 
Aquest joc el podeu fer a primària (l'he fet a partir de 3r, però depèn de les capacitats dels infants) durant la setmana cultural, realitzant racons, jornades matemàtiques... És un joc divertit i, podem dir, de supervivència (tots els jocs tenen un component d'aquest estil, és a dir, ensenyen actituds, valors i tècniques per sobreviure).
 
Què utilitzar?
Podeu comprar dues paletes de pintura i hi poseu gomets o les pinteu tot diferenciant els contrincants.  
Només us faltarà posar cigrons o mongetes a les paletes per començar a jugar ;)
http://materialescolar.abacus.coop/ca/paleta-per-a-pintura.html