dimarts, 18 de setembre del 2012

ENTRADES "INDIVIDUALITZADES"

Quan entres al món de l'educació i tens l'oportunitat de treballar en escoles diferents, veus maneres diferents d'organitzar-se en relació a les ENTRADES I SORTIDES (i més coses!!!).  
FER LA FILA
- Hi ha escoles que fan la fila fora de l'aula
- Hi ha escoles que les entrades es fan dins de l'escola i les sortides també.
En aquest últim cas, pots "tenir la pressió" de recollir ABANS per tal que tot i tothom estigui al seu lloc. I, en els primers anys que treballes, pot suposar una mica de tensió i estrès perquè tot surti bé.
Jo crec que les dues opcions són adequades SEMPRE tenint en compte les necessitats del grup. Per exemple: Fer que els nens/es de P3 sortin a rebre els pares no  crec que sigui gaire adient....
En fi, us volia parlar d'un altre tema que m'ha passat.
El canvi que es fa de l'EB a infantil pot ser traumàtic per moltes famílies ja que a  les EB poden entrar a les aules, el contacte és més pròxim, etc. I cal afegir, com és lògic, els pares volen que els seus fills sigui atesos individualment. Però, sempre hi ha un però....a vegades, les entrades que es fan (hola, com estàs, què portes, em fas un petó?...), es veuen "interrompudes" perquè alguna mare o pare volen explicar-te qualsevol cosa, "no pensant" que la mestra ha de rebre també els altres nens i nenes. Com a conclusió, no pots saludar a X nen perquè ja ha entrat, no saps si l'altre nen/a l'has saludat... .
I això fa que algunes famílies visquin la separació amb molta angoixa. Però, com fas veure a les altres famílies que no les pots atendre?
No sé si m'explico.....
Demà provaré fer l'entrada en filera i a veure què passa [sempre l'hem fet, però intentaré fer-la més ordenada].
Algunes recomanacions? Gràcies!!!!

4 comentaris:

  1. Nena, jo aquest any encara no he aconseguit fer una fila decent sniff!

    ResponElimina
  2. Hola pitavola!
    La fila que es fa per entrar a l'aula amb els pares, crec que són aquests els qui han d'ajudar als infants.

    En relació a la fila per anar al pati, per anar a visitar l'escola,..., aquesta sempre costa una mica. Així que no pensis que ets l'única que no li surt jajjaja. Això és normal.

    Que tinguis un bon divendres :)

    Txell

    ResponElimina
  3. Txell, suposo que estàs a P3. Un curs fantàstic!
    Jo també he estat a escoles de tota mena i amb diferents formes d'organització.
    A mi m'agrada més rebre i que els recullin a l'aula, crec que pels infants és menys estressant que fer fileres i esperar a la porta. Les fileres sempre les feia cantant cançons,cada setmana una diferent, em semblava que es distreien menys, no en perdia cap pel camí (ja,ja,ja) i a final de curs n'havien après un munt.
    En relació als pares i mares, alguns arriben d'EB on tampoc entren a l'aula i ja tenen l'hàbit d'esperar el moment adient per parlar amb els/les mestres. Als altres cal insistir, a la reunió prèvia a començar el curs, en les formes de comunicació. Va molt bé demanar que les motxilles tinguin una butxaca al davant per posar-hi els pares i mares l'avís del dia: avui no es queda a dinar, demà no vindrà,... i els/les mestres totes les circulars d'escola. Sembla pesat però en un moment es revisen mentre es posen bates i evites interrupcions durant les entrades.
    Ja veus, cada escola és un món...
    Petonassos

    ResponElimina
  4. Hola Carme!
    Veig que pensem de manera semblant :)
    Nosaltres ho comentarem la setmana vinent a la reunió amb les famílies (entrades, xumets...)

    Pel que fa a les entrades, un any tenia un grup de P5 bastant difícil i m'estressava molt que les famílies estiguessin a fora.

    Seguim en contacte.

    Txell

    ResponElimina