dilluns, 4 de gener de 2016

ON S'HA FICAT EL POLLET DE L'ANGELINA?


Títol: On s'ha ficat el pollet de l'Angelina?
Autora: Pat Hutchins
Editorial: Kalandraka, 2015

Aquesta és la continuació del conte "L'Angelina surt a fer un tomb" i segueix la mateixa temàtica: és una història encadenada on hi passen una sèrie de successos. 

Si volem anar més enllà del conte, podem endinsar-nos en molts aspectes:
- Observar la portada: identificar l'autora, l'editorial... i preveure què passarà.
- formular hipòtesis: l'Angelina trobarà el seu pollet? el gat, el peix o la guineu se'l menjarà? Etc.
- Treballar alguns conceptes matemàtics partint de la història:
*lluny-a prop  (on és la guineu? Etc)
*amunt-avall
*dins-fora (el pollet és dins del cistell? Etc)
*davant-darrere (el gat és davant o darrere? Etc)
*més gran que, més petit que (el peix és més gran o més petit que el pollet?Etc)

-ordenar la seqüència temporal de la història
- inventar-nos altres personatges
- continuar la història
- dramatitzar-la
- ampliar el nostre vocabulari i buscar altres indrets de la granja que -encara no han sortit al conte-: conilleres, estables...
- ampliar la llista dels animals que viuen a la granja i buscar com es diuen les seves cases (corral, porquera, estable...)
- buscar els arbres fruiters i identificar altres plantes (joncs...)

I, per filosofar una mica: en el primer conte, com és que l'Angelina va fer un tomb? Estava cansada perquè estava covant el seu ou? I, on són els grangers? La granja està abandonada? Quantes persones hi viuen? Hi ha cap senyal de vida humana? (plantacions, paller, galliner...). En aquest segon conte, surten objectes o llocs que en el primer conte no hi sortien? Si és així, quins? (estany al costat del galliner...). La guineu vol fer-se amiga de l'Angelina? Com és que no l'ataca? Etc.


ALTRES IDEES: CREAR UN MAPA 

Rosie's Walk 3D storyboard - Great way to re-tell the story!:

PER MÉS INFORMACIÓ...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada