divendres, 1 de febrer del 2013

L'ESQUENA

He estat uns dies de baixa per lumbàlgia i, a partir d'això, m'he estat observant i també he observat els nens i les nenes (no només els de la meva classe) i m'he preguntat: Com és que m'ha passat? I he anat prenent consciència dels meus hàbits posturals i he vist que hi ha llocs i/o situacions que fan que m'assegui d'una manera o d'una altra. 

Així que he pogut veure que:
- quan he de fer moltes coses només m'assec a la "punta" de la cadira. 
- m'ajupo de manera incorrecta
- no recolzo l'esquena a la cadira
- acostumo a seure sobre d'una cama quan estic a  l'ordinador
- i segurament hi hauran altres situacions. 

En fi, després d'això he observat com seuen els nens/es i he vist que alguns quan escriuen també s'asseuen sense recolzar l'esquena a la cadira i, així doncs, els i les mestres hem de ser conscients d'això per evitar mals hàbits posturals o la manca d'aquests per tal de millorar la salut dels nostres alumnes. 

Us passo aquests enllaços:

Memòria: Educació postural per la salut de Francesc X. Tur Salais (1999-2000)

2 comentaris:

  1. Molt bona pensada fer difusió d'aquests temes, són tan importants!
    Jo, en caure d'una escala penjant un mural de l'escola, em vaig fer una hèrnia discal.
    Vaig haver d'aprendre a millorar les meves postures i, sense adonar-me, també la dels infants.
    Et felicito per la iniciativa, ja ho diuen que cal trobar "el costat bo de les coses" ;)
    Bon cap de setmana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Carme!
      Gràcies pel teu comentari ;)
      Ostres! Quin maal!!!! I a sobre penjant un mural!
      Fer de mestres també és perillós i cal ser-ne conscients!!!

      Bon cap de setmana a tu també.

      Txell

      Elimina