dijous, 21 de març del 2024

PENJADOR LITERARI

Una iniciativa per incentivar el moment màgic de llegir a l'aula és dissenyar els "penjadors literaris". La proposta més fàcil seria que el/la mestre/a ho dissenyi, però crec que seria més enriquidor fer-ho amb l'alumnat i tindria més valor. 

Proposta: Si fem lectura autònoma i/o guiada a l'aula, podem demanar a l'alumnat, per grups cooperatius, que dissenyin un penjador literari i el podem anar canviant al llarg de l'any. 

Què aconseguim?

  • donar valor a l'hora de llegir per evitar interrupcions
  • que sigui significatiu pels alumnes perquè els han dissenyat ells/elles
  • que treballin entre iguals (posar-se d'acord, prendre decisions...)

Bones pràctiques (BESCAT)

Aquesta proposta podria entrar a:

  • Línia 1: La biblioteca escolar com a agent de canvi i innovació
  • Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa
  • Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre
  • Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector
  • Línia 5: La biblioteca escolar com a agent d’impuls i participació activa a la cultura digital


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada