dijous, 11 d’octubre del 2012

DECISIONS

Començo l'entrada amb la següent frase: "Totes les decisions són bones tot depèn de l'objectiu que ens hàgim marcat". I un "gran" exemple és el següent: "Si no vols afavorir l'autonomia dels infants, no cal que tinguis càrrecs".
Amb això vull dir que hem de ser conscients de quins són els nostres objectius. Tot seguit us exposo algunes preguntes i reflexions:

- Cal que marquem, amb estrelles, fotos, ratlles..., el lloc exacte per fer la rotllana?
Si el marquem, estem dirigint els infants i aquests no tenen l'oportunitat d'escollir un lloc i només segueixen les ordres que ens he marcat (ens facilitem la feina).
*Només dir que si tenim un grup conflictiu, a vegades, pot ser adient tenir-ho tot controlat encara que potser no pots afavorir l'autonomia dels infants. Per què? Em costa buscar una justificació, però sé que pot ser molt carregós, frustrant,...., passar-te l'hora buscant maneres perquè tots/es estiguin en el lloc correcte (sense molestar-se). Potser l'objectiu d'aquest cas seria d'aconseguir un clima tranquil i respectuós a l'hora de fer els hàbits (però també a la resta del dia) i la manera d'aconseguir-ho seria marcant el lloc per fer la rotllana*.

- Hem d'avançar-nos a tot allò que ens volen explicar els infants? Clar que no, hem de ser curosos, cal escoltar-los i estar atents a les seves demandes. Això sí, hi ha moments que ens costa limitar-nos.  Per exemple: Veus que un nen vol comentar-te que vol aigua i no deixes que s'expliqui.

- Què tolerar i què no tolerar?
Podem tolerar que els infants mosseguin els retoladors? Podem acceptar que no estiguin ben asseguts? Podem tolerar que facin "determinats sons"? I un llarg etc.
Tot això depèn de cada mestre/a... és molt ambivalent.
 
Què en penseu???

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada