dijous, 18 d’abril del 2024

ANÀLISI DE CARTELLS PUBLICITARIS (infantil-primària)

Una tipologia textual que podem treballar a les aules són els cartells publicitaris. 

QUINS SÓN ELS EIXOS DEL PLEC QUE PODEM POTENCIAR?

- Saber llegir

- Llegir per aprendre

- Gust per la lectura


POSSIBLES OBJECTIUS (alguns ampliats dels enllaços de les experiències que teniu a continuació):

  • Familiaritzar-te amb els textos publicitaris per tal d'aprendre a llegir-los i interpretar-los. 
  • Gaudir i participar en activitats de lectura col·lectiva per tal de crear narratives compartides que ens ajuden a créixer i ser crítics amb la realitat. 

QUÈ PODEM ANALITZAR?

- El logotip, el missatge (paraules i/o frases), els colors utilitzats i el seu possible significat, el tipus de lletra (pal, lligada, script...), etc. 


- Preguntes per desenvolupar la literacitat crítica: 

  • Pensament holístic:  Què ens explica? (llegir què ens aporta...). Per què han escollit aquesta il·lustració? Tindria la mateixa repercussió en cas que el cartell fos diferent? 

  • Pensament social:  Quina intencionalitat o missatge ens transmet? Etc. 

  • Pensament creatiu: Pots relacionar i/o comprar el cartell amb la teva vida? I amb la teva realitat? Etc.

EXPERIÈNCIES

https://repositori.educacio.gencat.cat/bitstream/handle/20.500.12694/2865/lectura_cartell_experiencia_lectura_activitat_2018.pdf?sequence=1&isAllowed=y

/https://xtec.gencat.cat/.content/alfresco/d/d/workspace/SpacesStore/0064/91272c0f-53c7-4168-94cc-226077c8dfe1/3_lectura_guiada.pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada