RONDA 1 (octubre)
Tots junts, a la rotllana, presentem un dels contes que trobaran en un dels espais per tal d'oferir un model de lectura i uns coneixements previs.
Racons o espais:
Maleta de contes: diversitat de contes i àlbums il·lustrats de l'escola (5 o 6, per exemple i presentats damunt dels coixins rodons).
Teatre de titelles
Personatges perduts: buscar targetes de personatges o objectes de contes populars en una safata sensorial i agafar-los amb pinces, per exemple
Contes a l'ordinador (+ material per encerclar amb retolador veleda):
EnTabalet: https://www.youtube.com/watch?v=oCRoCdT-ank
Lluna (conte melòdic): https://www.youtube.com/watch?v=Qn-St7bnmyU
Caca de vaca: https://www.youtube.com/watch?v=C0MdByj2NZs
RONDA 2 (novembre)
Racons o espais:
Veure diferents versions del conte “Els tres porquets” i crear la nostra il·lustració del personatge.
Per exemple: Codignola, Nicoletta. Els Tres porquets. (Nandibú) Pagès Editors.
Wiesner, David. Los tres cerditos. Juventud
LOTOCONTES POPULARS (El soldadet de plom, la Caputxeta Vermella i Les set cabretes). Per grups de 3 i amb les targetes al mig, un cop agafin una targeta han de descriure qui personatge és, què fa… els altres ho hauran d’endevinar.
Contes a l'ordinador (+ material per encerclar amb retolador veleda):
SHTTT! Tenim un pla: https://www.youtube.com/watch?v=kVf-G_UpoMg
El lloro valent: https://www.youtube.com/watch?v=nt6goziEpP8
Violí (conte melòdic): https://www.youtube.com/watch?v=eW_mPM2tnaY
Preguntes que podem fer després del visionat:
- Amb quin objecte del conte us quedaríeu? (els principals objectes els podem tenir dins d’una cistella amb un intrús). Per què? Això ens permet posicionar-nos davant del conte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada