Porto uns anys en què reflexiono sobre les activitats més sistemàtiques i les més obertes. Totes dues, crec que cal dur-les a terme a l'aula, però a vegades penses que fas les coses massa dirigides o no i, això fa que no tothom capti els aprenentatges de la mateixa manera. La clau és fer-ho tot combinat per arribar a tots/es.
PROPOSTES RELACIONADES AMB L'ABECEDARI
- Entre tots/es, crear els referents del nostre abecedari (fet a l'escola)
- Cada infant disposa del seu taulell de l'abecedari personalitzat (fet a l'escola)
- Cada infant porta el seu abecedari creat a casa (fet a casa) i que el podem emprar com indico al punt 2. Cada nen el pot treure quan el necessiti, per exemple.
Aquest any hem creat el nostre abecedari amb volum (caixes de sabates), tot i que encara falta integrar alguna lletra que no hem tingut l'ocasió de necessitar (R o W). Sincerament, alguns infants no l'utilitzen i crec que és pels següents motius:
- algunes capses les hem fet per parelles, petits grups i individualment (no hem fet un treball plenament sistemàtic)
- estan acostumats a tenir l'abecedari penjat a la pissarra
Em proposo imprimir l'abecedari en blanc i penjar-lo a la pissarra per posteriorment fixar-lo amb airon fix. A continuació, cada infant agafa una foto d'una bosseta i anem veient on cal enganxar-les. En aquesta bossa hi haurà fotos de tots els infants i fotos de paraules treballades a l'aula o prèviament conegudes.
NOVA PROPOSTA: Quan feia pràctiques, recordo que una mestra de P4 tenia a l'aula l'encarregat de recitar l'abecedari amb una vareta màgica. Això permetria integrar els sons i relacionar-los amb la seva grafia. També, ella emfatitzava amb les diferències entre les vocals obertes i tancades. Potser ho provo aquest curs. A més a més, aquest recurs el podem emprar per jugar al memori visual.
SI EN VOLEU SABER MÉS...
http://lamaletadelprecinemaainfantil.blogspot.com/2020/07/referents-visuals-abecedari.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada