dimecres, 8 de juliol del 2020

REFERENTS VISUALS - ABECEDARI

Tots i totes hem vist l'abecedari penjat sobre la pissarra amb els mateixos referents visuals que potser no s'adapten als referents dels alumnes. Són com referents universals (A d'ànec, I d'indi...). 

Preguntes:
  • Aquests referents faciliten la identificació dels sons amb els dibuixos? 
  • Són significatius per l'alumnat? Cal personalitzar-los? 
  • Si les classes les hem de construir entre tots, l'abecedari també? No creieu? Això pot donar significat i és un valor afegit i compartit enter tots els membres del grup-classe?  
Són preguntes que us heu de fer. 

                                                                            ***

Aquest any m'agradaria provar una cosa diferent: crear entre tots l'abecedari sense seguir cap ordre alfabètic. Suposo que l'ordenem per donar-nos seguretat com a adults. 

QUÈ NECESSITAREM?
- làmines plastificades en blanc o fulls en blanc per plastificar (B5, és a dir, la meitat d'un DIN-A4)  
- fotografies dels infants
- material que ells portin, trobin o escriguin (etiquetes, logotips o noms que coneguin: danone, galetes...)

Si es creu convenient: 
- referents gestuals dels sons
- referents tipogràfics (lletra de pal, lletra lligada i d'impremta)

Exemple clarificador: referents visuals, gestuals i auditius: 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada