dimecres, 21 d’agost del 2019

ESPAI DELS GRANGERS I GRANGERES

ESPAIS I/O AMBIENTS: quina és la diferència? 
Ara mateix no sabria dir quina és la diferència. Em sembla que els ambients són fixes i els espais rotatius, és a dir, que cal tornar-los a construir. 

En el meu cas, treballo a una escola rural amb infants barrejats i el grup que tinc són entre 10-15 alumnes de diferents edats en un mateix espai que l'hem de construir conjuntament. Podríem dir que seria com un "miniprojecte". Com us vaig dir, la temàtica de l'espai és dirigida, el trio jo. 
- Podria fer diferents espais simultàniament? Potser sí, però hauríem d'estar ja construïts prèviament perquè em resulta impossible estar a totes les zones alhora. No tenim espai perquè aquests "espais" estiguin a l'aula. 

Espais que hem creat i també pensem construir. Aquest any és l'any C. 

ANY C                  ANY B                                 ANY A
Bombers/es          Perruquers/es i massatges   Botigueta    
Grangers/es          Veterinaris/es                     Hospital  
Oficina de correus Astronautes                        Pizzeria-rest  


PROCÉS
Malgrat que els infants no escullin el tema, procuro que tinguin llibertat i consens a l'hora de decidir com serà le nostre espai. Si decidim crear i construir l'espai dels grangers/es, podríem fer un seguit de passos, sempre que els hagin triat ells/es. 

Sessió 1: conversa col·lectiva per pensar com serà la nostra granja: què hi ha a la granja? què necessitarem? Busquem els materials i redactem i/o dibuixem els objectes que necessitarem (circular per les famílies). 

Sessió 2: Mirem el material portat i comencem a decidir on posar-lo. Treballem en diferents grupets o conjuntament per ambientar l'espai. 
Per exemple: 
  • fer el mural per "ambientar" la nostra granja
  • crear els nostres animals si ens en falten (i no els han portat de casa)



Sessió 3: Visualitzem si ho tenim tot (podem parlar i/o veure un vídeo) i ens posem en acció. Creem els cartellets, enganxines o el plafó informatiu per saber quins rols exercirem (medalles sobre els rols). 

Diverses sessions: Dramatitzem i passem per totes les zones d'aquest ambient: granja gran, minigranja amb safates sensorials....  

Sessió X: Deixem reptes pels diferents espais:
- Què pesarà més: 5 animals o 1 got de blat de moro? 
- Has d'agafar 3 pomes vermelles i 1 de verda. Quantes en tindràs? 
- Etc. 

Farm Activities Weighing Measuring Comparing Matter Volume Science And Math Play



Es pot descarregar: 
Printable counting game :: animal number cards :: farm count and clip game

Cal pagar: 
On the Farm Math and Literacy Activities

Es pot descarregar:
Graphing is so much more fun when it involves stickers and dice! This farm graphing activity is so easy to prepare and so much fun!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada