dijous, 8 de novembre del 2018

MALALTIA PROFESSIONAL

Els i les docents se'ns reconeix -de moment- els nòduls com a malaltia professional, però totes aquelles infeccions i afeccions que ens passen a l'escola (angines, malalties musculoesquelètiques...), crec que també ens les haurien de reconèixer.

En fi, m'agradaria explicar-vos el meu cas per estalviar-vos temps a l'hora d'actuar. 

El curs passat vaig agafar angines i durant mesos no vaig acabar de recuperar la veu. Estava disfònica molt habitualment. Després de demanar una visita a l'otorrino (maig 2018), el 4 de setembre em van confirmar que tenia nòduls. M'han dit que he de fer logopèdia i m'han donat hora al juliol del 2019. Vaig reclamar pel temps d'espera i, de moment, no m'han dit res més (novembre de 2018: em deriven a un logopeda privat des de la sanitat pública). Ara per ara vaig al logopeda privat mentre espero l'alta i que em visiti el metge dels SSTT. 
Recordeu que el metge dels serveis territorials ha de tenir l'informe de l'otorrino perquè us pugui visitar. 


Què cal fer quan notem que alguna cosa no va bé?
- omplir la sol·licitud de Riscos Laborals del nostre Servei Territorial (contacteu amb la secció Riscos Laborals). 
Aquesta demanda es fa perquè ens visiti el metge dels SSTT (no sabia que existís). El procediment sol ser el següent: un cop donada PRESENCIALMENT la sol·licitud, hi ha un temps d'espera d'unes dues setmanes perquè el metge et truqui i et visiti. És molt important estar d'alta perquè ens visiti ja que sinó no ho pot fer. Si envieu la sol·licitud a un altre Servei Territorial per proximitat, potser s'allarga la recepció del document una setmana més. A vegades no tots els SSTT tenen metge de riscos laborals i el temps d'espera es farà més llarg. Aquest novembre vaig al metge de Barcelona ja que a Manresa -de moment- no en tenim. 
Si veieu que no us diuen res, envieu un correu directament a la secció de Riscos Laborals dels vostres SSTT especificant el número de sol·licitud per confirmar si l'han rebuda. 

- només falta esperar que us visiti i suposo que ens reconeguin la malaltia com a professional, ens facin rehabilitació vocal (ells no en fan!!!) i, en alguns casos, ens adaptin el lloc de treball (article 25). 


SÍMPTOMES QUE POTS TENIR i QUE POT DELATAR UN PROBLEMA VOCAL
- cansament vocal i físic 
- disminució de la veu (projecció de la veu)
- notar que tens "alguna cosa" a la gola

ACTUA
Quan això et passi, actua i lluita. 
Demana al CRP (no en tenia coneixement) o a l'escola un micròfon amb altaveu. Jo me l'he comprat per Amazon. Però, un cop que et visiti el metge de Riscos Laborals, els del Departament ens en facilitaran un. 
Zoweetek® Amplificador portatil (10W) con 1800 mAh batería de Litio con un microfono para guías Maestros Profesores Artistas animadores promotores de Ventas,etc

- ...

PER MÉS INFORMACIÓ...

http://www.sindicat.net/salut/aeina/sltc4.pdf
http://treball.gencat.cat/web/.content/09_-_seguretat_i_salut_laboral/publicacions/imatges/us_professional_veu.pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada