dissabte, 17 de març del 2018

QUÈ INVESTIGAR?

Hi ha docents que tenen la necessitat d'aprofundir en alguns aspectes per curiositat, per entendre els motius, per millorar... i, per això, llegeixen molt, escriuen articles, estan dins d'un grup de treball o amplien els seus estudis a través d'un postgrau, màster o doctorat. 

QUÈ INVESTIGAR? 
Allò que t'agradi, t'apassioni, un tema que creus que cal lluitar per tirar endavant, per donar a conèixer realitats o aspectes no massa tractats i, en aquest cas, relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge. En resum, has de ser tu i t'ho has de creure. 

Alguns projectes que em van sorprendre per desconeixement i em van permetre "obrir la ment" són els següents:




QUÈ EM PREOCUPA? QUÈ INVESTIGARIA? 

- La relació entre les escoles i els museus: hi ha tracte? quin? Per què? Hi ha col·laboració?
- La violència educativa: tacte, paraules i gestos
Exemple: Article "Quan les violències suaus es colen en les pràctiques professionals" de Christine Schuhl
- Com afecta el llenguatge no verbal dels mestres als infants i a la comunitat educativa?
- El patrimoni a l'escola: patrimoni personal, familiar, col·lectiu, local i global
- L'ambientalització escolar
- Parlem de mort a infantil? 
- Treballem la política a l'escola? Per exemple: a l'aula democràticament fem assemblea, els infants escullen els projectes...
- Parlem d'educació financera a l'escola? Per què? Com s'introdueix?
- L'educació del futur a infantil
- L'aprenentatge servei a l'escola (a infantil, es fa?)
- La salut dels mestres a l'escola: aspectes psicosocials
Exemple de tesi doctoral: 
La salut laboral dels docents. Estudi de les causes psicosocials del malestar docent de MARIA MUSACH I ARGEMÍ
- La formació inicial dels futurs mestres (què pensen, com veuen X tema...)
- Les concepcions dels docents sobre X tema
- ...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada