Avui us parlaré una mica del Carnestoltes.
POSSIBLES OBJECTIUS
Els objectius d'aquesta festa variaran segons les característiques del grup classe, així doncs, us poden ser d'utilitat alguns d'aquests:
· Conèixer la tradició de menjar truita i butifarra dou el dia de Dijous Gras
· Memoritzar la cantarella: El Dijous LLarder
· Identificar els trets que caracteritzen la festa de Carnestoltes: personatge del Rei Carnestoltes, disbauxa, disfresses…
· Elaborar l´antifaç de la classe utilitzant diverses tècniques plàstiques
· Memoritzar la cançó: “Ara arriba Carnestoltes”
· Participar activament en el seguiment de les ordres del Rei Carnestoltes
· Gaudir amb la celebració de la festa de Carnaval
· Conèixer la tradició d'enterrar la sardina el dia de Dimecres de Cendra
http://blocs.xtec.cat/lorenadelgado/objectius-didactics/
PSICOMOTRICITAT
https://sites.google.com/site/psicomotricitatntae/ud-6-el-carnestoltes
POSSIBLES CONSIGNES
Encara que resulti adient escollir les consignes els propis mestres, és més idoni que ho facin els alumnes. Però, quins? Depenent del que vulguem aconseguir: a la majoria d'escoles els alumnes de 6è escullen les consignes per poder implicar-se més.
Així doncs, algunes consignes que he vist són aquestes:
- anar vestits amb glamour
- els nens han de pintar-se els llavis i les nenes bigotis o els nens han de venir vestits de nenes i les nenes de nens
- anar amb pijama i amb sabatilles
- anar amb els mitjons per fora
- portar un pentinat extravagant
- anar amb un mocador, boina, barret... al cap
- portar alguna cosa penjant al coll: corbata, mocador...
- portar sabates diferents
i un llarg etc.
Una petita maleta amb propostes i reflexions sobre la pràctica educativa enfocada a infantil.
Etiquetes
ABN
(20)
ADAPTACIÓ
(13)
agraïments
(43)
àlbums
(14)
àlbums il·lustrats
(28)
AMBIENTS
(26)
AMI
(4)
ApS
(2)
astronautes
(3)
avaluació
(13)
biblioteca
(139)
calendari
(4)
castellà
(15)
cicle inicial
(62)
cicle superior
(45)
ciències socials
(32)
cinema
(13)
circulars
(4)
coeducació
(4)
conferència
(5)
consciència fonològica
(16)
contes
(141)
dinosaures
(3)
embaràs
(7)
emocions
(120)
entrevistes
(4)
EQUIP DIRECTIU
(16)
escola
(98)
escola bressol
(9)
esquema corporal
(4)
experimentació
(18)
expressió oral
(18)
família
(34)
FER DE MESTR@
(212)
filosofia
(13)
final de curs
(15)
gats
(7)
gegants
(8)
grafomotricitat
(7)
hàbits
(22)
Hort
(5)
imants
(2)
INFORMES
(12)
jardiners
(12)
jocs
(17)
lectoescriptura
(90)
Lectures personals
(119)
Límits i normes
(11)
llengua
(11)
llibres
(52)
llum
(13)
lluna
(3)
matemàtiques
(67)
materials de la maleta
(6)
mort
(4)
motricitat fina
(15)
museu
(6)
música
(48)
natura
(9)
P3
(428)
P4
(412)
P5
(428)
pedagogia
(12)
pel·lícules
(21)
percepcions
(12)
pirates
(5)
plantes
(9)
plàstica
(79)
pràxies
(4)
primària
(103)
projectes
(167)
psicomotricitat
(13)
racons
(13)
reciclatge
(12)
reflexions
(54)
relaxació
(6)
secundària
(41)
setmana cultural
(6)
sortides
(7)
TBL pensament visible
(10)
teatre
(13)
temps
(3)
TFM
(2)
tortugues
(3)
unicorns
(1)
valors
(86)
Warhol
(1)
diumenge, 2 de març del 2014
CARNESTOLTES I LES CONSIGNES
Etiquetes de comentaris:
Festes i estacions,
P3,
P4,
P5,
primària
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Quasi els mateixos manaments que a la nostra escola.
ResponEliminaMerci per compartir!
ResponEliminaHola Ametlla,
ResponEliminamoltes gràcies per les teves aportacions.
Si coneixes consignes més originals, ja me les faràs saber, eh?
Un petonet,
Txell